juulke
Member
Member

Iemand ervaring met 45 mm carbs van Ali?

zo nov 23, 2025 18:54

Diverse aanbieders met Weber klonen te koop voor minder dan 300 euro.
Maar wat kun je verwachten?

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Iemand ervaring met 45 mm carbs van Ali?

ma nov 24, 2025 09:47

Eurocarb levert de FJAS dellorto copy. Waarom niet de weber daarvan weet ik niet, maar die variant dellorto is voor hen blijkbaar goed genoeg hun naam aan te verbinden. Ik lees ook her en der op www dat de kwaliteit zelfs beter is dan de Spaanse webers.
Gebruik de zoekfunctie op google eens in relatie tot kwaliteit . Ik heb er zelf geen ervaring mee, en ben mee dellorto aanhanger , maar ik zou hem wel durven proberen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 24, 2025 11:39

Vraag anders ook even bij de bekende afstellers of zij er ervaringen mee hebben.

Die stellen veel voor anderen af en moeten dit vast wel tegengekomen zijn.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Dickamerica
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma nov 24, 2025 13:43

Kan mij niet voorstellen dat een chinese carburateur iets kwalitatiefs is.

Ze maken echt van alles na,je kan het zo gek niet bedenken en ook ik koop er regelmatig wat met wisselende ervaringen.

Electronische gadgets en bijvoorbeeld LED lampen zijn vaak prima.

Laatste ervaringen:

-Dakanntennevoet voor oa. Fiat Punto

Echt 1 op 1 identiek qua pasvorm

Prijs €6 allin tov €26 /€30 hier

Na montage en antenne erop gedraaid zie je dat ie nu al vrij snel achterover zakt dus de klemfunctie is veel te zwak.

Oud goedkoop karretje dus so be it

-Sleutelbehuizing Volvo V70N

Ook identiek qua passing/look etc
Kost een drol.

Boel overgebouwd allemaal prima

Totdat je de sleutel in contactslot gaat omdraaien;het kunstof deel waar de sleutelbaard inzit is te zwak en na 1x omdraaien komt er al speling en moet de boel weer aandrukkken....

Kortom be aware dat het vaak ook zooi is.

Zeker iets als een carburateur
90 2.5 Qo grigio medio/pelle grigio 1987

Surfroy01
Newbie
Newbie

ma nov 24, 2025 16:51

Zo had ik ooit op een verbouwde 2 takt motor een brembo achterrem pomp van Ali gemonteerd, die deed het beter dan de identieke originele op mijn Ducati.......
The most dangerous nut on any of my vehicles is the one that holds the throttle......... me!

m1993w
Member
Member

ma nov 24, 2025 21:07

Ik denk dat je je nog verbaasd over wat voor een kwaliteit die Chinezen (o.i.d.) leveren.
S.C.A.R.B. 09410
Giulia Super
Mito 1.4 TB

Performa
Guru
Guru

ma nov 24, 2025 22:30

Een chinees kan echt wel een carburateur van minimaal 40 jaar geleden na maken die toen in italie,spanje gemaakt werd. De vraag is of ze het gemaakt hebben puur low cost of gericht op herhaalbare kwaliteit.
Welke tooling,know how of materialen zouden ze daar nu niet hebben die ze in Italië wel hadden in de jaren 50/60 of 1992(einde weber productie in Italië).

Ik deed dat de meeste slechte ervaringen zijn terug te brengen naar een slechtere quality control of een onervaren tuner.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 24, 2025 23:37

SKF heeft bv ook een grote fabriek in China.. fabriek en machines hadden gewoon in Europa kunnen staan, enige verschil zijn de werknemers, die zijn een stuk goedkoper. Maar niet stom oid, krijgen gewoon een gedegen opleiding zodat men volgens de SKF procedures kan werken. En de Quality afdeling is streng. Op die manier kan iets uit China toch gewoon kwaliteit zijn.

Maxpeeding drijfstangen zijn heel veel mensen goed tevreden over, zo ook bv bepaalde imitatie turbos. Vriend van mij heeft 2 seizoenen gedrift met zo'n Ali turbo, deed het prima.

Maar een bankschroefje dat ik had gekocht brak ik bij de eerste keer strak aandraaien zo doormidden. Dat was bij een of andere Chinees in de achtertuin gegoten denk ik. :mrgreen:

Reviews van anderen om de goede leveranciers en producenten eruit te filteren zijn heel belangrijk. Vooral vanaf andere sites natuurlijk.

Dickamerica
Advanced Member
Advanced Member

di nov 25, 2025 00:24

SKF is totaal niet meer de kwaliteit die het was.

Andere merken is het checken of het made in EU,zo niet kans groot op ellende/snelle slijtage.

Feiten liggen er gewoon uit de autobranche.

Een ieder is vrij om te kopen wat hij wilt.

Zolang er nog kwaliteit te koop is koop ik dat op het vlak van technische onderdelen

Of een oem deel reviseren indien mogelijk.
90 2.5 Qo grigio medio/pelle grigio 1987

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 25, 2025 01:03

Ik heb het over industriële lagers, geen automotive. Heel andere markt.

En in de industriële markt is SKF de grootste ter wereld en die naam is ze heel wat waard. De lagers die er in China gemaakt worden door SKF doen niets onder aan de lagers die SKF in Europa maakt.

Automotive markt is een drama. Heel veel vervalsingen met heel veel slechte kwaliteit die worden verkocht als zijnde een goed merk. En dat geeft een goed merk ineens een slechte naam.

In de industriële markt heb je ook vervalsingen maar daar is het makkelijker om via officiële dealers te kopen zodat je de zekerheid hebt dat je goede artikelen koopt. In de automotive markt zijn er teveel spelers die niet goed in de gaten gehouden worden en het niet zo nauw nemen met waar ze vandaan inkopen.

Ik werk overigens bij de grootste industriële SKF dealer en verkoop al 20 jaar lagers. Ben in een fabriek wezen kijken en heb allerlei cursussen gehad door de jaren. Zij nemen hun business echt serieus. Ze gaan vol in de aanval als er vervalsingen worden ontdekt, geven miljoenen uit aan rechtszaken om dat aan te pakken. Maar het is dweilen met de kraan open lijkt het wel. Zolang er geld mee te verdienen is zal het niet stoppen.

Dirk-33
Guru
Guru

di nov 25, 2025 09:20

SKF automotive lagers koop ik nog steeds, zijn de enige firma die ik ken in die branche met een eigen app waarmee je controleert of onderdelen echt op nep zijn. Je maakt foto's van het doosje en het product en dan krijg je een dag later een mailtje of het echt of nep is :mrgreen:

Inderdaad, onderschat chinese productie niet. Dat deden de Europese autofabrikanten en kijk hoe dat nu gaat.

Alleen; je krijgt waarvoor je betaalt. Een iPhone is een van de meest complexe stukjes techniek qua packaging, toleranties en bewerking van de behuizing, oppervlaktebehandelingen, accu's, chips etc etc etc en die worden allemaal in China gebouwt. En een nieuwe Chinese high-end telefoon doet er ook niet aan onder qua bouw.

Maar het goedkope Action prullaria speelgoed wordt ook in China gemaakt.

Daar heb je verder niks aan in je vraag over carburateurs :lol:

Maurizio
Guru
Guru

di nov 25, 2025 11:11

Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 25, 2025 19:06

Op Alfa BB is hierover wel het èèn en ander over te vinden.

Terug naar “Tuning onderwerpen”