Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1414
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

GEZOCHT INJECTIESYSTEEM VOOR V6 24V

wo nov 05, 2025 19:47

Ben bezig met de inbouw van een 3.0 V6 24v in een 155 met een gtv 24V fase 1 bosch M 3.7.1 kabelboom,injectie & code systeem en slechts 1 sleutel, maar code systeem herkend sleutel niet en nu blijkt juist dit type ecu erg lastig code vrij te maken.
Ik ben op zoek naar bv iemand die een 97er gtv 24 sloper heeft staan en de benodigde/werkende delen wil verkopen.
Mag ook een iets nieuwer type 24v zijn, maar ik wil liever voortborduren op de huidige set up, indien onmogelijk bv een gtv 3.0 cf2 of 156 v6 cf2,maar het nadeel daarvan is dat er weer veel moet worden aangepast aan reeds ingebouwde kabelboom en sensoren.
Tips om de huidige ecu toch code vrij te maken zijn ook welkom, maar het is ervaren jongens uit de alfa wereld niet gelukt.
Andere mogelijkheid is een aftermarket systeem, maar daar gaat vooralsnog niet de voorkeur naar uit
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7069
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: GEZOCHT INJECTIESYSTEEM VOOR V6 24V

wo nov 05, 2025 21:25

https://www.ecuserwis.pl/alfa-romeo-gtv ... ff-m3-7-1/

Even googlen op alfa m3.7.1 immo off leverde wel wat bruikbare info op.

Kunt ook even contact opnemen met Beek Auto Racing, daar kunnen ze je waarschijnlijk ook wel helpen.

Maar paar honderd euro uitgeven om codevrij te maken zou ik persoonlijk niet doen.. maxxecu mini is bv ook in het geheel niet duur en geeft je veel meer mogelijkheden voor aanpassingen e.d.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Ex-muhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: GEZOCHT INJECTIESYSTEEM VOOR V6 24V

do nov 06, 2025 08:24

Je zou bij www.totallyalfa.com eens kunnen proberen, daar zit aardig wat kennis mbt M3.7.1
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4294
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: GEZOCHT INJECTIESYSTEEM VOOR V6 24V

do nov 06, 2025 12:26

Je hebt een pb

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1414
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

Re: GEZOCHT INJECTIESYSTEEM VOOR V6 24V

do nov 06, 2025 21:14

ecuserwis zegt het alleen te kunnen/willen als er nog nooit aan de ecu is gewerkt, dus nog originele chip en geen emulator wissels.
Dat is bij deze ecu allebei al niet meer het geval.
Kreeg vandaag wel te horen dat een bekende nederlandse tuner het mogelijk toch kan.
maxxecu mini ziet er ook goed uit idd
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1894
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: GEZOCHT INJECTIESYSTEEM VOOR V6 24V

vr nov 07, 2025 09:29

Mini is tof, maar dan heb je geen ingebouwde lambda controller. Een losse controller + Mini zit je op hetzelfde geld als de Street en die heeft wel een ingebouwde controller wat t net wat makkelijker maakt. En de Street kan een 6 cilinder sequentieel aansturen. Niet dat dat echt noodzakelijk is, maar een 24V heeft standaard alle benodigdheden daarvoor.

Ja een programmeerbare ECU is tof, maar verkijk je ook niet op de kosten. ECU, wideband lambda, kabelboom, gereedschap om kabelboom te maken, stekkers, krimpkous, tape etc voor kabelboom. Uren die er in zitten. Afstellen. Dat is echt wel een pak werk maar ook een pak geld.

En daar komt nog bij dat dat de standaard 24V bobines met geen enkel motormanagement plug en play werken, die hebben een exciter nodig. Die kun je losse kopen maar dat komt er dus ook nog bij.

Je kunt om wat te besparen wel proberen om de 24V kabelboom aan een Maxxecu stekker te maken maar dat is ook een pens werk en bovendien wil je de instap ECUs niet in de motorruimte hebben, zoals een 24V originele computer dat wel vaak zit. Buiten het feit dat werken aan 25 jaar oude kabelboom ook niet leuk is.

Dat gezegd hebbende kun je, zeker als je iets aan de motor doet (spruitstukken, inlaat etc), wat meer vermogen uit die motor halen met een programmeerbare ECU.

Een OEM besteed daarantegen echt veel werk in driveability onder alle omstandigheden. Dus afhankelijk van je doelen zou ik een OEM setup nog niet afschrijven.

Terug naar “Gezocht”