Ik heb deze problemen ook, het gebeurt altijd na een lange afstand rijden, 600 - 700 km dus meestal op vakantie richting italie. We stoppen voor een korte pauze en daarna start de Giulia , ik rij 10 meter en motor valt uit. Uitgelezen foutcodes op dat moment P-008A (lage druk brandstofsysteem te laag) en P-0087 (common rail druk te laag). De 2e foutcode is logisch als de lage druk te laag is , dan is de hoge druk ook te laag uiteraard.
Het probleem was dus altijd na pauze na lange rit. In Nederland nooit last hiervan , duizenden km geen probleem. Dus wat ga je er aan doen als het probleem niet duidelijk is?
Echter nu veranderde het probleem en ging de motor, rijdend op de snelweg in Zwitserland, dus spontaan uit, het ging bergafwaarts en een parking was in zicht dus dit gehaald. Tester aangesloten en weer zelfde foutcodes. nu ook de benzinepomp in tank aangestuurd en nu hoorde ik een vreemd geluid uit de pomp komen, deze had het duidelijk moeilijk/ zwaar. Mogelijk wordt de pomp te heet en gaat klemmen/ zwaar draaien, dit had ik nog niet eerder gehoord. Nu werd het wel duidelijk dat de pomp de oorzaak van de ellende is die al langer aan de gang is. Na een half uur wachten doet de pomp het weer en reis vervolgd, echter na 200km weer uitval , weer wachten en doet het weer. Daarna camping kunnen bereiken. Alfa dealer Roberto Ferrari op gezocht in Sarezzo, in overleg en met mijn diagnose de brandstofpomp in tank en de pomp module die onder de auto naast de tank zit ook vervangen. Dit alles is heel snel dezelfde dag gerepareerd daar, super goede service !!!! Daarna nog 2 weken probleemloos in italie gereden en lange afstand terug naar nederland.
de nieuwe Pomp en module zijn gemodificeerd en hebben dus andere onderdeelnummers:
Benzinepomp oud: 505474790
Benzinepomp nieuw: 50573749 (€ 307,- italie)
Pomp module oud: 505441350
Pomp module nieuw: 50570746 (€165,- italia)