in het kader van de sloopwerken aan mijn 155, zou ik graag weten op welke manier (en met welk gereedschap) het stuurwiel kan verwijderd worden. Het bevat namelijk een nog werkende airbag, en ik zou die niet graag doen ontploffen

Heb het zelf wel eens gedaan, ook van een 155. Accu er af, dan afdekkap verwijderen. Zit volgens mij gewoon geschroefd. En daarna moet je volgens mij wel eerst iets uit het binnenwerk verwijderen voordat je bij de bevestigingsmoer kan. Ik kan het me niet goed herinneren omdat het een tijd geleden is en ook vooral omdat het niet ingewikkeld is. Gezond verstand gebruiken en het komt goed!Hello,
in het kader van de sloopwerken aan mijn 155, zou ik graag weten op welke manier (en met welk gereedschap) het stuurwiel kan verwijderd worden. Het bevat namelijk een nog werkende airbag, en ik zou die niet graag doen ontploffendoor een verkeerde beweging...
Klopt ! Er zit een condensator in het airbagmechanisme om er voor te zorgen dat indien de batterij beschadigt raakt tijdens een ongeluk de airbag toch kan werken. Het veiligste is om eerst de batterij los te koppelen dan 10 minuten wachten om vervolgens de stekkers aan het stuur te los te maken. Voorzichtig met de airbagmodule want er zit dynamiet in. En ik meen het !Volgens mij moet je minstens een minuut of 10 wachten na het afkoppelen van de akku.
En zet een helm op.