Heb inmiddels de juiste pakking en ook het probleem met axiaal lager is opgelost door lipje te verbuigen. Zie foto
Ook nieuwe oliepomp gemonteerd in de juiste stand op BDP.
Nog een vraag over de positie van de drijfstangen.
Bij demontage heb ik ze gemerkt zodat ik ze op dezelfde plaats en richting kon terug zetten.
Wat ik zie is dat de bussen tov het hart van de drijfstanglager verschoven zitten en dat ook de drijfstangen (het big end) niet symmetrisch zijn tov het hart van de stang.
Barend had me al verteld dat ik daar op moest letten.
Ik heb ze nu zo gemonteerd dat de drijfstangkop (small end) zoveel mogelijk in het hart van de zuiger zit, dus midden op de pistonpen.
Met andere woorden de verschoven positie van de bus corrigeer je door de drijfstang.
Dat is voor mij logisch, krachten grijpen nu aan op het midden echter ze zijn nu anders gemonteerd dan voorheen.
Is dit juist?
Voor mijn gevoel zit het nu goed, klemt er niets en kan ik de hele boel redelijk makkelijk tornen.
Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options