Martin62

Wat betekend dit storings lampje

di nov 08, 2005 16:07

Ik ben een paar maand in het bezit van een Alfa 156 (bj jan-2000) met selespeeds en nu brande er gisteren een storingslampje die niet in de handleiding beschreven staat. Het lampje zit op de toeren teller en links van de storingslampje voor de verlichting (die aangeeft dat er een lamp kapot is).
De auto wou ook niet starten (doet helemaal niets terwijl er wel genoeg spanning op de accu staat). Na een paar minuten ging het lampje uit en starte de auto als van ouds.
Zelf denk ik dat het met de selespeed te maken heeft omdat na een paar honderd meter rijden de versnelling het even niet meer deed (lampje brande weer), maar weet dit niet zeker. Weet iemand wat het lampje betekend, of het echt kwaad kan, hebben anderen dit ook wel eens gehad en komt het dan vaker terug. Ik wil graag wat achtergrond informatie voordat ik bij de dealer langs ga en een rekening om mijn oren krijg waar ik niet blij van word.
Ik heb de vraagbaak voor de auto al besteld maar dat duur een paar dagen voordat die binnen is en dan is het nog hopen dat dit besproken word.
Tot die tijd is alle informatie van harte welkom.

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

RE: Wat betekend dit storings lampje

wo nov 09, 2005 00:12

Ben benieuwd hoe dat lampje eruit ziet. :?:
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Andretti Molletti

wo nov 09, 2005 00:43

vierkantje met ???? :?:
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op do nov 17, 2005 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin62

do nov 10, 2005 14:15

Ik vond op het alfa 156 forum een zelfde vraag en het antwoord is ja het is de selespeed computer storingslampje, blijf alleen de vraag waarom deze ging branden en waarom hij dat nu niet meer doet. Dus als meer mensen het zelfde ooit eens hebben gehad dan hoor ik dat graag.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 10, 2005 14:32

Is dit lampje misschien een nakomeling van de ARC? Dan zal-ie wel vaker aangaan :? en weer uit, en wwer aan...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

vr nov 11, 2005 15:46

Het Selespeed lampje kent twee mogelijkheden: :?:
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op do nov 17, 2005 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

za nov 12, 2005 17:54

En het blijft natuurlijk altijd een Alfa... :wink:
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Terug naar “Algemene Technische vragen”