Een TS 16v heeft er toch niet echt last van? (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd maar ook bij de 8v motoren)
Lange afstanden rijden en forté kan bij deze motoren wel helpen mochten ze vervuild raken door olieverbruik en korte afstanden.
Het probleem bij directe inspuiting (en dan al helemaal bij een externe of interne EGR) is de schone lucht die langs de Inlaat kleppen gaat.
Dus geen benzine mengsel wat de kleppen kan reinigen of injector die benzine rechtstreeks op de klep spuit.
De eerste Jts motoren hadden dan ook nog eens een behoorlijk olieverbruik wat dus neerslaat op de koude inlaatklep.
Bij een interne of externe EGR motor en olie verbuik heb je al helemaal alle eigenschappen om te vervuilen.
Een busje Forté bij de brandstof zal in deze gevallen ook niet echt afdoende helpen want je spuit het tenslotte rechtstreeks in de verbrandingskamer en niet in de inlaat.
Een Air intake cleaner zal in deze gevallen beter werken, die komt wel rechtstreeks door de inlaat en langs de inlaat kleppen.
Hier kan ik me uiteraard prima in vinden. Toch zal flink gebruik een betere verbranding geven waarbij er mider neerslaat. Bij truttig rijden is lang niet alles optimaal. Het nieuwe rijden is ook al geen verbetering voor deze motori
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....
Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance