Ja, je moet gewoon allebei goed afstellen. Maar daar kom ik zelf even niet uit (ofwel, ik durf er (nog) niet aan te beginnen).
Mijn Alfetta 2-liter loopt niet lekker bij deellast. In z'n vijf vanaf een kilometer of 100 per uur doet ie het lekker, en hij trekt ook goed. Bij deellast sputtert ie terug.
Carburateurs (Solex) vervangen door Webers bij Van Poppel en zelfde "probleem".
Nu valt me op dat het stationaire toerental op de snelweg, bij ingetrapte koppeling, hoger is dan bij stilstand. En als je hem laat uitvieren (ja, 's nachts, als niemand zich eraan kan storen) zie ik het toerental dalen van ongeveer 1300 tpm bij 120 naar beneden de 1000 tpm bij stilstand.
Volgens mij is de rijwind alleen van invloed op de onderdruk in het inlaatspruitstuk. Zou dat het verschil kunnen zijn?
Oh, ik heb het K&N filter vastgemaakt aan de luchtfilterbak, zodat ik met kap eraf kan halen voor meer geluid en er op kan doen voor een stillere Alfetta. Ik merk het verschil met deksel eraf. De stuwing van de rijwind kan het dus haast niet zijn, zou ik zeggen.
Mario