Hans99
Newbie
Newbie

Schiiterend weer deze week - cabrio dak gaat niet open ! ! !

vr mei 09, 2008 19:59

Ben deze week van vakantie teruggekomen; akku van Spider was leeg. Aan de oplader gezet en nu gaat het dak niet meer open. En dat bij dit heerlijke zomer weer en alle garages gesloten tot dinsdag :cry: :cry: :cry:

Bij aktiveren van dak-open, wordt de kap aan achterkant los gemaakt, maar de klep gaat niet open. Ook de handbediening om de klep te ontgrendelen maken (schakelaar B in klepje achter bestuurderstoel) geeft geen reaktie . . . .

Iemand die (iemand kent die) me kan helpen, dit week-end? Of gouden tip :shock: :shock:

Andere symptomen:
Bij opladen van de akku (was helemaal leeg) bleef de antenne 1cm opkomen en daarna weer neergaan. Heb toen de voeding naar de antenne motor losgehaald (onder bekleding links in achterklep) en na opladen weer vastgezet. Uit de kabelbundel komt stekkertje dat nergens naar toe gaat. Heeft dit misschien met het probleem te maken???

Wij wonen vlak bij Gouda;

gr Hans

2003 Spider 2.0

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Schiiterend weer deze week - cabrio dak gaat niet open !

vr mei 09, 2008 20:06

Ik heb nu al vaker gehoord dat de electrische kap kuren kan vertonen als de eerste echte warme zonnestralen ons landje weer aan doen. Bij meerdere vedwenen de problemen vanzelf weer en bij ander hebben ze extra massapunten aangelegd. Maar ik geloof dat vrijwel niemand duidelijk kon aangeven wat het probleem was.

Kortom, ik zou je er graag bij willen helpen, maar.............

Laat even weten als je het probleem hebt opgelost en hoe.

Succes en misscjien heeft iemand anders een goede ingeving
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Hans99
Newbie
Newbie

za mei 10, 2008 12:23

Opgelost :D

Heb Spidermanneke naar Auto Romeo in Nootdorp (Gildeweg 10) gestuurd. Door Romeo zelf geholpen. Romeo heeft het motortje naast de akku langdurig met hamer beklopt en inderdaad: na dit aandringen gaf Spider zijn tegenstand op en opende zijn dakje als vanouds.

Waar vind je ze nog, garages als Romeo's. Op zaterdag (!) open *en* kennis van zaken. En door de baas zelf (duidelijk Alfa liefhebber) zelf worden geholpen. Uiterst schappelijke prijs ook: 0 euri voor het hameren en hetzelfde voor zijn kennis (dat het met hameren opgelost kan worden en weten waar precies te raken).

Voor degenen met hetzelfde probleem laat Romeo weten vooral *voorzichtig* te zijn met kloppen: niet hameren maar zachte tikjes uitdelen totdat de koolborsteltjes pakken.

Romeo bedankt. Mij zie je terug !

Hans

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mei 10, 2008 14:42

Mooi dat het zo is opgelost :thumbs:

Zelf ook alleen maar positieve ervaringen met Romeo, mooie zaak is dat (moet je eens vragen of je op zolder mag kijken, wat daar allemaal staat....!)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Algemene Technische vragen”