Dit is een vraag die vaker gesteld is, maar ik raak helemaal in de war van wat ik ervan kan terugvinden.
Zijn er nu wel of niet verschillen tussen die lampen? De Carello's in mijn Sei hebben achterop allemaal verschillende nummers, maar als ik het internet afzoek naar vervangende lampen kom ik dus sowieso al niet die specifieke nummers tegen maar bovendien ook geen aparte aanduidingen voor links en rechts. Duiden die nummers nu daadwerkelijk iets aan of zijn het gewoon serienummers en moet ik uitsluitend kijken naar de identificatie op het glas?
Ofwel:
1) Kan ik nou gewoon een willekeurig setje lowbeams + highbeams met de juiste diameter van het rek trekken, even los gezien van de bevestiging?
2) Wat is die maat eigenlijk? Ik zie vooral maten 5½" en 5¾" en metrisch 135mm, 140mm en 145mm
3) Bestaan er adapterplaten om lampen met een gefixeerde bevestiging (zoals de Hella lampen in de BMW units) op dezelfde wijze te bevestigen als de Carello's? Of heeft iemand suggesties om zoiets zelf te klussen?
4) Niet geheel ter zake, maar heeft een Giulia nou 3 lowbeams en maar 1 highbeam (links)? Heeft dat een speciaal doel?
Alle info welkom.