Adriaan

Te warm worden 75 3.0

do feb 07, 2008 21:34

Als mijn motor warm is en ik rij is de temperatuur goed.
Als ik maar ff stil sta, stoplicht, parkeren, paar minuten hoogstens dus, loopt gelijk de temperatuur op naar grote hoogte (net als mun bloeddruk)
Wat zou dat kunnen zijn? Een thermostaat die niet open gaat?

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Te warm worden 75 3.0

do feb 07, 2008 21:42

Hmmm. :-k Wat is grote hoogte bij jou? En draait je fan dan? :?:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
Dr.Agan
Full Member
Full Member
Berichten: 399
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:16
Locatie: Cheese City

RE: Te warm worden 75 3.0

do feb 07, 2008 21:45

Wat is grote hoogte?

Mijn 75 3.0 doet ook zoiets, water temp. gaat bij stilstaan tot bijna 100 graden, fan gaat aan, water temp zakt tot 90 graden. Het zou geen probleem moeten zijn maar het voelt idd niet lekker :?
Nu :
Alfa 159 1.9 Jtd Q-tronic te koop
Gehad:
Alfa 156 JTD 16v Berlina
Alfa 75 3.0. Qv
"Red Arrow"-not op G3 (zeg maar zweedse Lada)
Alfa 75 TS
Fiat Uno Turbo i.e. 1.4 (140 Pk's @1,0 bar; 160 Pk's @1,3 bar)
Fiat Uno Turbo i.e. Antiskid 1.3

Gebruikersavatar
Dr.Agan
Full Member
Full Member
Berichten: 399
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:16
Locatie: Cheese City

RE: Te warm worden 75 3.0

do feb 07, 2008 21:46

Deze is dubbel.
Nu :
Alfa 159 1.9 Jtd Q-tronic te koop
Gehad:
Alfa 156 JTD 16v Berlina
Alfa 75 3.0. Qv
"Red Arrow"-not op G3 (zeg maar zweedse Lada)
Alfa 75 TS
Fiat Uno Turbo i.e. 1.4 (140 Pk's @1,0 bar; 160 Pk's @1,3 bar)
Fiat Uno Turbo i.e. Antiskid 1.3

Adriaan

RE: Te warm worden 75 3.0

do feb 07, 2008 21:53

Grote hoogte is echt tot ver in het rood.
De fan slaat aan maar de temp blijft oplopen.
:?
En met enkele minuten bedoel ik r niet 10 maar 1 á 2 ...

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Te warm worden 75 3.0

do feb 07, 2008 22:06

Wellicht slechte doorstroming van je koelvloeistof.
Ik denk dat je ergens een verstopping hebt in je circuit.

:idea: Koelsysteem eens goed flushen.

Of...schoep van waterpomp ver heen..

Kan van alles zijn..
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Te warm worden 75 3.0

do feb 07, 2008 22:08

Aha.. 8)

Voldoende koelvloeistof? Thermostaat zou dicht kunnen staan, rijdend blijkbaar nét genoeg koeling, stilstaand niet dus..
Pomp zou ook flink versleten kunnen zijn...
Moet je regelmatig bij vullen?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: Te warm worden 75 3.0

vr feb 08, 2008 09:33

Geen thermostaat maar een slechte radiateur....(dichtgeslipt -wel iets maar te weinig koelopbrengst)
thermostaat is open omdat je bij rijden anders ook in het rode moet gaan, rijwind doet wel wat maar nooit afdoende bij dichte thermostaat, bovendien wordt er bij rijden kracht geleverd - dus meer warmte.

Hoewel een kapotte pomp ook problemen geeft als je rijdt toch om de waterpomp uit te sluiten: - De stroming kun je kontroleren natuurlijk - je ziet het lopen in het expansievat (draai de dop bij KOUDE lopende motor maar eens los en kijk anders voel je ook nog wat weerstand bij inknijpen van radiateurslang.

Succes! :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Te warm worden 75 3.0

vr feb 08, 2008 10:42

Hoe is de staat van je koelvloeistof? Zit er olie in? Vette beigekleurige drab. Het kan ook zijn dat de koppakking het aan het begeven is.

Terug naar “Algemene Technische vragen”