Alfa4ever
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

ervaringen remkracht 75

zo okt 14, 2007 18:22

Ik vind dat het remvermogen van mijn 75 3.0 ronduit belabberd is maar ik heb geen ervaring met 75's. Mijn 145 jtd remt veel beter in elk geval. Wat zijn jullie ervaringen met de remkracht van een 75?

Remblokken zijn niet verglaast, remklauwen en blokken zijn gangbaar, geen lucht, bekrachtiger werkt.
GTV 3.0 24V '00, 147 JTD 16V '05, GTV6 3.0 '83 totaalrestauratie, 33 1.3 S '89
gehad:
145 JTD Squadra Massimo '00, 75 3.0 V6 America '90, Sud 1,5 Ti QV, Sprint 1.5 QV, 33 1.7 16V '87, 33 1.7 16V '90

LENZ
Guru
Guru

RE: ervaringen remkracht 75

zo okt 14, 2007 18:50

Remmen 75 zijn in tegenstelling tot moderne alfa's inderdaad matig, maar ik had bij mijn eerste 75 eerder last van blokkeren ipv flink bijten.
Mijn ex 75 had fatsoenlijke remmen, maar niet veel beter dan het moderne spul

Alfa4ever
Full Member
Full Member

Re: RE: ervaringen remkracht 75

zo okt 14, 2007 18:54

Remmen 75 zijn in tegenstelling tot moderne alfa's inderdaad matig
Oke tnx, wat ik al vermoede. Dan kan ik stoppen met me af te vragen wat er mis kan zijn.
gehad:
145 JTD Squadra Massimo '00, 75 3.0 V6 America '90, Sud 1,5 Ti QV, Sprint 1.5 QV, 33 1.7 16V '87, 33 1.7 16V '90

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 14, 2007 21:40

Als de hoofdremcilinder slecht is (bijvoorbeeld één cup die lekt), of de remverdeler niet naar behoren werkt, dan remt een V6 niet goed.
Met een goede HRC en een aangepaste remdrukverdeler remt een 75 echt goed.
Alfa romeo: The art of the machine!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo okt 14, 2007 21:43

Als je vind, dat je erg hard moet trappen om de wielen geblokkeerd te krijgen, zouden je remslnagen wel eens te slap kunnen zijn geworden. Die zetten dan onder druk dus uit en rekken zelfs uit! Als je die wilt vernieuwen, koop dan staalomvlochten slangen van bijv. Goodridge, een wereld van verschil en niet echt duur! :idea: