Andretti Molletti

V6 tank aansluitingen

vr mei 18, 2007 13:31

Wie weet waar de retouraansluiting ve V6 tank hoort te zitten?
Onderop zit de aanvoer naar de pomp en daarnaast dacht ik de retour...
Nu zit deze reour met een miniscule doorgang ongeveer 1 cm boven de onderzijde tank, dus als je de retour dan losneemt, dan loopt je benzine eruit :? ... is dit de officiele retour?
Bovenop zitten 2 aansluitingen waarvan ik weet dat midden op de tank de aansluiting voor het actief koolfilter is.
Naast de vulopening zit ook een 12 mm aansluiting die inwendig met een pijpje naar de bovenzijde pomp gaat... dit lijkt mij de betere aansluiting voor de retour...
Wie weet wat de functie van de aansluiting onderop de tank is naast de aanvoer (dus de 8 mm aansluiting)??

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: V6 tank aansluitingen

vr mei 18, 2007 13:44

Ik weet bijna zeker dat je de goeie hebt. Ook in het schema staat ie nl op die plek. :wink:

Afbeelding

Ohw ja: Dr zit natuurlijk ook nog een vulopening en een tankontluchting in he... :lol:

Suuk6.( Komt er een V6 in je Giallo???)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Stef33
Guru
Guru

vr mei 18, 2007 13:54

Zit ik ook net een plaatje te plakken, maar net wel een andere pagina. ;-)
http://www.pizzica.net/~stef/temp/milano30fuel.gif
(tijdelijk beschikbaar, dus even opslaan als je het nog eens nodig hebt).

Ik maak hier uit op dat aan/afvoer idd onderop zitten (met nog een zeefje in de aanvoer). Bovenop de dampretour en boven de vulpijp de tankontluchting.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za mei 19, 2007 22:37

De 8mm onder is de officieele retour. Heb ook overwogen de retour te verplaatsen naar de 12mm aansluiting bovenop. Is goede optie maar was beetje bang voor lekkage bij de vuldop bij plaatsing retour op die plek. Heb nu terugslagklepje in retourleiding gemaakt. Loopt je tank ook niet leeg als je lekke leiding hebt. Mits je de retourleiding netjes aansluit, uitstroom opening gericht naar de tank, gaat het op die 12 mm leiding ook we lukken denk ik. Je kan de retour aansluiting het koolfilter (kleine aansluiting midden op de tank) gebruiken voor de ontluchting evt in combinatie met soort van roll over valve.

Mzzl,
DJ

Andretti Molletti

zo mei 20, 2007 01:17

De tank zit erin. De retour heb ik voorlopig even de originele voor gebruikt maar heeft niet mijn voorkeur.
Ik zal (ooit) de retour nog op de bovenkant aan de 12 mm aansluiting maken omdat daar een pijp van 50 cm aan vast zit die boven de uitstroomopening uitkomt. Kans op terugslaan door de vulmond is dus nihil dan. Daarnaast heb ik van een andere tank de vulhals gebruikt en daar een bocht van 90 graden uitgezaagd om de aansluiting naar de vulopening te maken die overigens origineel 75TS is gebleven.
de rolovervalve is een optie die nog komen gaat. Voorlopig een slang met een lus erin met in de lus een filtertje en het uiteinde van de lus onder de tank uit laten komen. Op het moment dat je hypothetisch gezien over de kop slaat kan er niets uitlopen dan.
Daarnaast heb ik alle benzineleidingen vervangen door cunnifer remleidingen van 8 mm en kleine stukjes staalomvlochten benzineslang.
Al bij al een behoorlijke klus. Nu de benzinepompen nog elektrisch bedraden.....

Dank voor de vlotte antwoorden en de flowschema's... heeft me echt geholpen!!!!!

:thumbs:

Andretti Molletti

ma mei 21, 2007 20:30

:?

Lek... de tank bleef maar lekken en druppelen... vanavond de tank uitgebouwd en de hele buurt benzine laten snuiven :oops:
Blijkt nu bij nadere inspectie dat de twee onderste aansluitingen in de tank gesoldeerd zijn en dat een soldeerverbinding gewoon gescheurd is..
De aansluiting te vast gedraaid oid :? ... net de tank gespoeld met warm water en staat nu uit te dampen.
Zometeen solderen, dus als dit mijn laaste posting is dan is dat misgegaan ;)

Bah wat een rotklus :evil:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 21, 2007 20:36

Heb je geen dikke soldeerbout tot je beschikking dan?? dan kan er iig niets gaan knallen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

ma mei 21, 2007 20:37

nope.. ik hou van risico :twisted:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 21, 2007 20:39

Afbeelding
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: V6 tank aansluitingen

ma mei 21, 2007 20:43

:blue_cool:
Ook niet roken nee :whistle:

:wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

ma mei 21, 2007 20:46

Nou daar gaat i dan.... :mrgreen:

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 21, 2007 21:19

8-[ 8-[ :-k
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 21, 2007 21:31

Je gaat me toch niet vertellen dat je straks nóg zo'n tank van me nodig hebt he... :wink:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Algemene Technische vragen”