Ik zie hier van alles en nog wat over assteunen staan.... een ding is duidelijk als ie omlaag komt heb je een probleem

Ik zie wel eens zo langs de weg van die gammele constructies staan waar ik soms mijn hart bij vasthoud!! Heb zo het idee dat sommige mensen het gewicht van een auto onderschatten...is ook wel logisch want als je gas geeft gaat ie er als een speer vandoor

Dus vandaar even mijn werkwijze...
Zet je assteunen op zijn plek...dus waar ze voor bedoeld zijn... ze heten niet voor niets ASsteunen!
Zorg dat ze vlak en op een vaste ondergrond staan!
Zorg dat je auto niet op een helling staat!
Als je je auto alleen achter op de krikpootjes zet.... is een handrem niet voldoende

...dus zeker je voorwielen met een wig oid zekeren!
Ga er pas onder liggen als je alles extra gezekerd hebt... in mijn geval zijn dat een aantal pallets die ik op elkaar stapel met een paar cm ruimte met de car. Mocht om welke reden dan ook de kriksteun eronderuit wippen... dan heb je dus nog altijd een zekerheid! Het zal dan wellicht wit om je ogen worden....maar navertellen kun je het ...da's zeker!
Rammel eens goed aan de wagen voordat je eronder gaat!
Al met al zorg ervoor dat hoe dan ook de wagen twee maal gezekerd is! tenminste da's mijn devies
Het lijkt overdreven maar als ik eronder lig wil ik zeker zijn dat ik er nog onderuit kom...mhhh ik zal vast niet de enige zijn die zijn sleutelkunsten later wil navertellen

Oud: Guilietta 1.6 (1983) , Alfa 75 1.8ie (1991), Alfa 145 1.6TS 120pk (1999), Alfa 147 1.6TS 105pk (2004), Alfa 147 2.0 (2006)
Huidig: Guilietta Turismo 2.0 JTDM (2014)
Trots: Bertone GTJ1300 uit 1972 zelfstandig gerestaureert...