Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

drie pitten?

ma apr 16, 2007 08:14

Vrijdagmiddag weggezet, liep hij nog goed. Vanochtend leek hij op drie pitten te lopen, een beetje blafferig :?

iemand een idee, bougies?. die zitten er sinds 3500 km in, vetgeslagen?
156

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8246
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: drie pitten?

ma apr 16, 2007 08:17

In elk geval ff de bougies controleren. Meest voor de hand liggende, maar dat wist je al :wink:
Daarna goed maar snel weer op drie pitten dan weer verder kijken.

Blijft ie blaffen kijken of je niet een hond hebt aangereden :lol:

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: drie pitten?

ma apr 16, 2007 08:19

als ze vetgeslagen zijn, wat is hier de oorzaak van, te rijk?
156

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8246
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: drie pitten?

ma apr 16, 2007 08:26

als ze vetgeslagen zijn, wat is hier de oorzaak van, te rijk?
Zwakke ontsteking of olielekkage op betreffende cilinder.

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: drie pitten?

ma apr 16, 2007 17:48

zojuist terug gereden van mijn werk :evil:

op de autoweg liep hij een keer weer als vanouds, heb NGK's gekocht

heb vanochtend ook lang moeten doorstarten met daarna choke, vanavond eens de nieuwe erin draaien

:wink:

ik heb hier ook nog liggen: NGK bcpr7et, enig idee of dit ook werkt? hebben ooit in mijn Alfetta GT gezeten..
156

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8246
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: drie pitten?

ma apr 16, 2007 18:18

zojuist terug gereden van mijn werk :evil:

op de autoweg liep hij een keer weer als vanouds, heb NGK's gekocht

heb vanochtend ook lang moeten doorstarten met daarna choke, vanavond eens de nieuwe erin draaien

:wink:

ik heb hier ook nog liggen: NGK bcpr7et, enig idee of dit ook werkt? hebben ooit in mijn Alfetta GT gezeten..
Welk merk zat erin?

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: drie pitten?

ma apr 16, 2007 18:23

zojuist terug gereden van mijn werk :evil:

op de autoweg liep hij een keer weer als vanouds, heb NGK's gekocht

heb vanochtend ook lang moeten doorstarten met daarna choke, vanavond eens de nieuwe erin draaien

:wink:

ik heb hier ook nog liggen: NGK bcpr7et, enig idee of dit ook werkt? hebben ooit in mijn Alfetta GT gezeten..
Welk merk zat erin?
GL, heb ze net getrokken, links is de 1ste bougie aan het schutbord. Had wel wat olie gelekt met vullen :oops:

zijn behoorlijk zwart...of toch niet....?

Afbeelding

motor loopt nu als een zonnetje :D

ps, mijn lange bougiesleutel was een te kleine maat, vandaar even alternatief....zie het resultaat. even moeten zuigen :shock:

en een pleister moeten plakken :mrgreen:
156

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

RE: drie pitten?

ma apr 16, 2007 19:29

NGK'S :thumbs:

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: drie pitten?

ma apr 16, 2007 19:36

NGK'S :thumbs:
ik heb de fora even afgestruind, de NGK zijn idd positiever beoordeeld als de GL's

er is een hardnekkige GoldenLodger :)

de bougie bij het olievulgat was idd erg nat, volgende keer maar een tuitje gebruiken :oops:

iemand een idee waar ik een prof. bougiesleutel maat 21 kan kopen..? zo'n lang geval :)
156

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

RE: drie pitten?

ma apr 16, 2007 19:56

Die bougiedop krijg je in iedere goede automaterialenzaak.

Gebruikersavatar
Ed[33]
Member
Member
Berichten: 145
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 20:42
Locatie: Limburg, Belgie

RE: drie pitten?

ma apr 16, 2007 20:24

Ik voel hier weer een NGK vs GL discussie opkomen :wink:

Alsof er iets beters bestaat dan GL :!: :lol:
33/3 1.5ie '92 >> verkocht :cry: <<
156sw 2.0 TS '01 >> overleden :shock: <<
156 1.9 JTD '01 >> nu :-) <<

Andretti Molletti

Re: RE: drie pitten?

ma apr 16, 2007 21:12

ik heb hier ook nog liggen: NGK bcpr7et
Dit werkt vast, maar beter is een warmtegraad 6 te nemen in jouw geval.
Deze branden eerder schoon en worden dus niet zo zwart waardoor misfire ontstaat.
De `R` in de bougie is ook niet echt nodig, staat voor resistance (weerstand) en is ter ontstoring, maar dat zit meestal al in je kabels.. maak de weerstand niet onodig groot, zeker niet als je geen elektronische onsteking hebt.
Weet je zeker dat zeeindigen op T? zegt mij zo even niets (te lui om op te zoeken) :lol:

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: drie pitten?

ma apr 16, 2007 22:13

ik heb hier ook nog liggen: NGK bcpr7et
Dit werkt vast, maar beter is een warmtegraad 6 te nemen in jouw geval.
Deze branden eerder schoon en worden dus niet zo zwart waardoor misfire ontstaat.
De `R` in de bougie is ook niet echt nodig, staat voor resistance (weerstand) en is ter ontstoring, maar dat zit meestal al in je kabels.. maak de weerstand niet onodig groot, zeker niet als je geen elektronische onsteking hebt.
Weet je zeker dat zeeindigen op T? zegt mij zo even niets (te lui om op te zoeken) :lol:
ik heb nu de BP7ES erin hebben die de juiste warmtegraad ?
156

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

RE: drie pitten?

ma apr 16, 2007 22:19


Andretti Molletti

Re: RE: drie pitten?

ma apr 16, 2007 22:21

ik heb nu de BP7ES erin hebben die de juiste warmtegraad ?
BP6ES zou dan beter zijn, maar wacht dit eerst maar eens wat kmtertjes af dan!

BP6xx..straatgebruik... beetje versleten motor met oliegebruik
BP7xx..straat-trackday gebruik.. gezonde motor
BP8xx..gezonde racemotor

Terug naar “Algemene Technische vragen”