welnee hij rijdt al jaren diesel!! of is dat nou het pingel-geluid?????@patje: dat roepje alleen maar om je buurman te sarren...
Ja daar zeg je wat! Hoe lang heb ik dat ding gehad?? en liep ie probleemloos???volgens mij niet echt he?!!kwenie. dat geluid bij mij komt nooit boven dat geroggel van dat plof ding van jouw uit ?![]()
maaruh, jij hebt toch ook gedieseld met die Fiat Rav. Ding liep prima.
Jah! Waar is dat topic eigenlijk gebleven
oh kappuh nah! dat deden we in een andere topic!!
He Willem dat verhaal van lpg bij een bestaande dieselmotor bijvoegen ken ik. Heb het laatst ergens gelezen (engelse site dacht ik, met en LaRo discovery diesel mét gas) Kan alleen zo snel de site niet meer vinden...In de wereld van tractorpulling en truckracing, met name dus USA, wordt LPG gebruikt bij diesels, zoals lachgas op benzinemotoren.
Omdat diesels met een overschot aan inlaatlucht werken, zorgt de injectie van vloeibaar LPG voor een completere verbranding en een hogere vullingsgraad.
Dus misschien kan een dieselrijder/adept op het forum dit eens testen, bv met een hervulbare fles van een heftruck, bediening door de bijrijder en een slang naar het spruitstuk. Ik ben zelf namelijk niet in bezit van zo'n zelfontbrander....
MVG,
Willem, die niet instaat voor evt.gevolgen...