Goedemiddag!!! Vandaag even bij de 145 wezen kijken, als eerste het koelsysteem en leidingwerk richting de kachel bekeken, daar kon ik zo op het oog en gevoel geen lek vinden.Daarna onder de kap gekeken rond de cilinderkoppen (boxer) en ook daar geen uitwendige lekkage's kunnen ontdekken..........Maar toen...

.in de olievuldop en vulpijp een extreme vorm van mayonaise ophoping en ook dezelfde smurrie in het koeltankje dus waarschijnlijk toch een koppakking.Motortje gestart, sloeg redelijk snel aan maar liep stationair een beetje onregelmatig, en bij gas geven begint het water in de tank te borrelen, lijkt er op of flink lucht in de tank word gebalzen.Even een kort ritje gemaakt (3min) en het lijkt tijdens lage toeren of het blok op 3 en soms op 2 poten loopt, daarna 1 voor 1 de bougie kabels tijdens stationair draaien los genomen en links is er nauwelijks verschil te merken aan het gedrag van de motor, recht reageerd veel heftiger.Kortom denk ik toch echt dat het de koppakking is.
Bijkomend aan het lijstje wat er al was met mankementen bleek dat de dempers voor ook aan het eind van het latijn zijn en ook had ik het idee dat 1 of meerdere van de motorrubbers aan vervanging toe zijn, gezien de leeftijd en de km stand zijn het buiten de motorstoring wel allemaal zaken die wel een keer te verwachten zijn, beetje jammer dat het net op zon moment gebeurd en zeker als je het karretje wat er voor de rest van binnen en buiten goed uitziet net in je bezit hebt.
Als je alles bij elkaar optelt kom je natuurlijk aan een aardige lijst met zaken die er moeten gebeuren en zul je moeten afwegen wat je moet doen in dit geval , vind je het wel of niet waard om zoveel geld in deze auto te stoppen.Ik persoonlijk zou er wel voor gaan ( ieder zen mening uiteraard) en gezien het feit dat ze erg verliefd is op der alfaatje en er erg mee zit denk ik ook wel dat het de keuze van haar is.Aangezien ik me als merk en stadsgenoot het aantrek doe ik een beroep op de mede-alfisten op dit forum om mee te kijken/denken naar eventuele oplossingen.Tips , adresjes andere ideen zijn uiteraard van harte welkom!! Wie weet kunnen we ervoor zorgen dat we dit leuke alfaatje met een nog veel leukere eigenaresse weer de weg op kunnen krijgen.
Groeten Sebastiaan.