Draagarmen kosten samen iets van E100, daar zitten ook fuseekogels op dus dat is in 1 keer opgelost dan (prijs is ongeveer, zonder montage, is niet zoveel werk)moet zo weg (met de trein........) maar heb eindelijk 'het lijstje' met gebreken:
voor de apk:
- draagarm links en rechts
- fuseekogel
- remblokken voor
- handremkabel aanspannen
- remlichtje rechts
- achteruitrijverlichting
daarnaast dus 'de lekke koppakking'.
de grote vraag: is dit het waard voor een deze auto waar ik €600,- voor heb betaald, plus €70,- aan 2 nieuwe banden?
ben benieuwd!

Ik kan me voorstellen dat er een silent bus, of fuseekogel kapot gaat maar met de draagarm zelf gebeurt volgens mij vrij weinig. Als de silent bussen los te koop zijn kunnen de draagarmen misschien nog wel voor een klein bedrag 'opgeknapt' worden.Draagarmen kosten samen iets van E100, daar zitten ook fuseekogels op dus dat is in 1 keer opgelost dan (prijs is ongeveer, zonder montage, is niet zoveel werk)moet zo weg (met de trein........) maar heb eindelijk 'het lijstje' met gebreken:
voor de apk:
- draagarm links en rechts
- fuseekogel
- remblokken voor
- handremkabel aanspannen
- remlichtje rechts
- achteruitrijverlichting
daarnaast dus 'de lekke koppakking'.
de grote vraag: is dit het waard voor een deze auto waar ik €600,- voor heb betaald, plus €70,- aan 2 nieuwe banden?
ben benieuwd!
Remblokken kosten ook minder dan E100 en is ook een eenvoudig klusje. De rest zijn ook "kleine dingetjes" dus als je koppakking niet ook misschien stuk was, zou ik me in m'n handjes wrijven met zo'n goedkope apk op zo'n auto. Het hangt dus puur af van je koppakking(en) en wat daar de kosten van gaan zijn, als dat meevalt zou ik me over de rest geen zorgen maken, dat is "normaal" tot "gunstig" voor zo'n auto.

Als ze nieuw ~50 stuk kosten (incl. fuseekogel), zou ik er niet eens voor gaan lopen tobben. Dat valt alles mee! De draagarmen van mijn 33 heb ik toen wel voorzien van nieuwe bussen, vervelend klusje. Uiteraard spaart het wel weer wat geld uit...Draagarmen koop je onder de 50 euro per stuk voor een 'Alfa-Fiat' , bv hier , maar ook bij OSB in Beesd en vele anderen. De rubbers in draagarmen slijten snel en levert behalve het gebonk uiteindelijk APK afkeur op. Je kan ze ook los vervangen, maar dan moet je gaan slijpen (op artc155.nl staat volgens mij een how-to daarvan) Op zich is vervangen niet duur of moeilijk, maar je moet wel je wagen er na laten uitlijnen, anders kun je een half jaar erna nieuwe banden gaan kopen (been there)...
Adios, JR

Daar heb je wel gelijk in! Zeker, als ie er nog een beetje netjes uitziet.ziet er allemaal niet zo slecht uit hoor. Zelfs al zou de koppakking wel lek zijn. Je hebt de auto voor weinig dus als de rerst wel goed is zou ik het laten maken. Koppakking mag ook niet meer dan 400-500 euro kosten. Voor +-1500 (totaal inc aanschaf) heb je dan een 145 waar je een jaar mee kan rijden met nieuwe draagarmen, remmen, koppakking en banden. Is dan nog steeds geen verkeerde deal hoor! Oke is 2,5 keer meer dan de 600, maarja voor een dubbeltje op de 1e rang zitten bestaat niet helaas...
Hehe, ik zat op mijn stage en wilde tussendoor ff snel wat postenDaar heb je wel gelijk in! Zeker, als ie er nog een beetje netjes uitziet.ziet er allemaal niet zo slecht uit hoor. Zelfs al zou de koppakking wel lek zijn. Je hebt de auto voor weinig dus als de rerst wel goed is zou ik het laten maken. Koppakking mag ook niet meer dan 400-500 euro kosten. Voor +-1500 (totaal inc aanschaf) heb je dan een 145 waar je een jaar mee kan rijden met nieuwe draagarmen, remmen, koppakking en banden. Is dan nog steeds geen verkeerde deal hoor! Oke is 2,5 keer meer dan de 600, maarja voor een dubbeltje op de 1e rang zitten bestaat niet helaas...
@Speeder: ik zie dat je m'n forumnaam nu wel goed gespeld heb, maar waarom dikgedrukt? Zit daar een (diepere) bedoeling achter of zo? Ik lees hetdun gedrukt ook wel hoor.