Gerrets
Guru
Guru

RE: En toen was het stil onder de moterkap

di dec 04, 2007 19:12

Is tijdens tijdens het rijden voordat de auto sstilviel je radio als eerste beginnen te weigeren?? Dat ie eerst een paar keer wegviel voor dat de hele auto stilviel??

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

alfa 33 niels

di dec 04, 2007 20:17

daar zou ik geen antwoord op kunnen geven want de radio stond niet aan sorry

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: En toen was het stil onder de moterkap

di dec 04, 2007 23:16

hallo mede forumers ik zat zelf te denken aan een bobine die niet helemaal lekker kan dit ??

maar warom zou mn auto ineens uitvallen het dan vervolgens een dag bijna niet aan de praat kan krijgen en vervolgens in een keer weer loopt ????

waar zit eigenlijk de bobine bij een 33 en hoeveel stroom zou deze moeten leveren
maar kan ik er 100% vanuit gaan dat het niet aan mn blok ligt of bestaat die mogelijkheid er nog steeds

groeten niels
als je bobine niet goed zou zijn dan had de anwb-wegenwachter dat wel gevonden.....

Hoeveel km of hoe lang had je gereden met je 33 toen het probleem optrad???
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 05, 2007 00:09

Dus op afstand een oordeel vellen over het wegslepen van de ANWB zegt meer over degene die het schrijft dan degene die afsleept. [-X
Je interpreteert me verkeerd! Ik bedoel dus, dat mijn ingeving niet te rijmen is met het afsleepverhaal. M.a.w. eigenlijk geloof ik het niet, maar de sympthonen wezen mij (onterecht?) zomaar in die richting. Ik geef dus GEEN oordeel over de ANWB! :wink:

Tja en wat is zwaar ronddraaien? Mijn ervaring is ook dat de ene auto het gevoel geeft nauwelijks rond te komen met de startmotor en de andere gaat meteen ferm rond en 'springt' meteen aan.
Wat je zegt, er is geen enkele zekere diagnose te stellen via het forum, dat pretendeer ik dan ook niet. Probeer me dan toch eens te begrijpen. :wink:

Wellicht ten overvloede: ik heb terdege een hoge pet op van de wegenwacht! (maar niet van de concurent.)

@niels: Wat vertelde de ww-er?
Al wat tests uitgevoerd? (Als er toch een lager 'dwars'zit of iets anders naars is het toch al te laat.)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

alfa 33 niels

wo dec 05, 2007 06:58

voordat de auto uitviel had ik ongeveer 25km gereden
de ww-er zij van dat mn blok vast zat
maja als ik mn blok nu gewoon kan starten en mn blok gewoon netjes loopt is dat toch vreemd
en ik heb mn blok gister ongeveer een 15min laten lopen en klinkt dan nog steeds gewoon netjes

groeten niels

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

wo dec 05, 2007 09:00

ik heb wel eens een blok met verotte drijftstanglagers en een aangetaste zwaar gegroefde krukas heel netjes (muv een licht tikken) horen draaien op 600 rpm...... dus dat zegt niet zoveel...
Als de ww-er zegt dat het blok vast zit dan zou ik daar toch sterk rekening mee houden en de olio eraf halen. Carter eronder weg en eerst maar eens 1 drijfstanglager bekijken.....

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 05, 2007 09:11

ik heb wel eens een blok met verotte drijftstanglagers en een aangetaste zwaar gegroefde krukas heel netjes (muv een licht tikken) horen draaien op 600 rpm...... dus dat zegt niet zoveel...
Als de ww-er zegt dat het blok vast zit dan zou ik daar toch sterk rekening mee houden en de olio eraf halen. Carter eronder weg en eerst maar eens 1 drijfstanglager bekijken.....
YEP! Zo heb ik een 1.7 staan die ik wegsleepte (en eigenwijs toch nog probeerde aan te slepen - met blokkerende voorwielen :wink: )
De volgende dag zo gestart op de startmotor... En liep eigenlijk nog niet beroerd ook!: het was van korte duur!

O ja, Niels: gewoon rijden, bij belasting loopt ie denk ik weer vast! Ben je tenminste overtuigd en hoef je niet eerst ik-weet-niet-wat te gaan vervangen...Jammer dan! Het is niet anders...
Dan mag je mijn blok komen halen van 96K :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

alfa 33 niels

wo dec 05, 2007 16:04

ik heb het blok al wel lekker warm laten worden en daarna tot 5ooo toeren gas gegeven en dat een 15min lang en nog netjes lopen ma ik ga straks gewoon een stuk rijden eerst f lekker warm laten worden en dan gewoon een stuk redelijk door rijden en dan ma zien wat er gebeurt want ik begin gewoon aan alles te denken

en als ie gewoon blijft lopen zoek ik dan wel verder groeten niels

alfa 33 niels

wo dec 05, 2007 21:11

hallo ik heb vanavond ongeveer een half uur rond gereden met mn auto en llopt nog steeds goed en alles blijt netjes op temperatuur enmaakt geen gekken geluiden en heb eerst lekker rustig mn blokje warmgereden en ben toen met eengangetje van 100 een rondje gaan rijden
hoe meer ik er meerijd hoe minder ik deindruk krijg dat het aan mn blok ligt maja wat was het dan dat mn auto r ineens mee stopte groeten niels

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 05, 2007 22:21

Ik krijg de indruk hier dat het niet veel werk is om je lagers te bekijken, ik zou dan het zekere ff voor t onzekere nemen, kan je toch een hoop geld besparen als je het op tijd ontdekt. En de belangrijkste bedrading controleren.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 06, 2007 00:13

Even proberen samen te vatten.........
1) volgens de ww-er zat de motor dus vast. Laten we er dus maar vanuit gaan, dat dat zo WAS
2) dan kan het lagerverhaal van Andretti best eens waar zijn natuurlijk.
3) Dan het praktijkvoorbeeld van GiuliaTom (en in iets mindere mate dat van ravado)
Dan vrees ik toch, dat in jouw geval 1 en 2 letterlijk wel eens 3 zou kunnen zijn. :(

Dan zou ik toch maar eens de olie aftappen, kartertje los maken (stelt echt niks voor bij zo'n boxer) en eens alle drijfstanglagers controleren :idea: , tenzij het bij de eerste al bingo is natuurlijk.

alfa 33 niels

vr dec 07, 2007 17:36

hallo mede forumers,

ik ben vandaag toch maar met de auto naarme werk gegaan, netjes warm gereden daarna de snelweg op. ongeveer 10 kilometer snelweg gereden.
en het blokje liep gewoon netjes heb alleen het idee dat me blok iets inhoud. als de drijfstanglagers of de krukas kapot zou zijn zou mijn blok het toch allang weer hebben opgeven???

groeten niels

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 07, 2007 18:55

Niels,

waarom stel je vragen als je toch geen advies opvolgt???
Jij denkt dat een probleem zich vanzelf verhelpt?? (je hebt immers niets vervangen alleen de accu opgeladen??? )

Als ie gewoon rijdt dan zou ik zeggen:"lekker blijven rijden totdat het probleem zich weer voordoet.... dan stel je opnieuw wat vragen en ga je na enkele dagen weer rijden....zo hou je dat een paar jaar vol en dan ruil je de 33 in..."

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 08, 2007 00:19

Zucht............ga toch eens kijken naar wat lagertjes man, als die ww-er zij dat ie vast zat en jij toen ook die indruk had........nou ja, eigenlijk is het allemaal al gezegd.

Zie het als positieve raad!

alfa 33 niels

zo dec 09, 2007 18:01

ik heb van het weekend mn lager etc goed bekeken maar kan hier niets vreemds aan ontdekken ook de olie is gewoon olie(dus zonder metaal vijsels ik heb ook ondekt dat als ik demuziek aanzet en de lampen tijdens het rijden alsik dan mnauto uit zet start hij bijna niet
maar als mn moter loopt en ik heb de verbruikers uitstaan dan meet ik 14,1v is dit dan voldoende

groeten niels

Terug naar “Algemene Technische vragen”