Ikke ook NGK, trouwens het enige asiatisch spul dat bij mij in huis komt.
Mijn delta liep beroerd en soms een beetje inhouden op bosh bougies, maar nu met de nieuwe NGK's (B8EGV) is het verschil duidelijk merkbaar.
NGK
Ik zou er met dat "nieuwe rijden" wel maar rekening mee houden dat je hetgeen je nu aan benzine spaart straks wel weer eens aan extra reparatie kosten kwijt zou kunnen zijn.Ik heb altijd GL gereden, in mijn 33-jes Sudjes, Alfetta, 75 en 6.
De 33s, Suds en Alfetta heb ik niet meer, de 75QV(2.5V6) en 6 nog wel; en daarmee ben ik overgestapt op ngkaas: ik rijd met de 75 tegenwoordig kortere stukken en ben ook nog eens "nieuw" gaan rijden (werkt goed, rijd nu ca. 1:11. ipv 1:7), daar konden de GLs niet tegen, telkens vuilslaan.
Met de 6 rijd ik niet zoveel/vaak, en steevast moest ik ze met vonkbruggen aan de praat zien te krijgen of nieuwe bougies monteren als ik haar weer eens van stal wilde halen (na 6 maanden stilstaan moet je wel eens wat langer starten en daar kunnen ze niet tegen).
En ik heb met GL al drie keer meegemaakt dat de complete middenelektrode weg was ... gelukkig niet bij mij, maar je vraagt je toch af wat er zou kunnen gebeuren ... dat stuk elektrode moet ergens blijven immers.
Chris
Met nieuw rijden bedoel ik mijn nieuw rijden ... ik ben wat rustiger gaan rijden.
Ik zou er met dat "nieuwe rijden" wel maar rekening mee houden dat je hetgeen je nu aan benzine spaart straks wel weer eens aan extra reparatie kosten kwijt zou kunnen zijn.
Deze rijstijl komt voort uit de koker van boomknuffelende ambtenaren en is, naar mijn bescheiden mening, slecht voor de techniek van om het even welke auto, en al helemaal voor high-performance auto's, waar ook Alfa's toe behoren.
Mijn eigen GTV is overigens momenteel geschorst, en word dus ook zeer sporadisch gestart, maar altijd zonder veel problemen, is wel injectie natuurlijk.
Waar je overigens ook rekening mee moet houden is dat moderne, loodvrije, benzine zeer slecht houdbaar is.
Je kunt dus het beste je tank, voor je de auto voor langere tijd op stal zet, zo ver mogelijk leeg rijden en, als hij weer van stal gehaald word, direct naar het dichtstbijzijnde tank station gaan zodat je zo snel mogelijk weer op goede benzine rijd.
Het nieuwe rijden zet aan tot veel "gewring" bij lage toerentallen, wat overmatige slijtage en vervuiling van de motor tot gevolg heeft.Met nieuw rijden bedoel ik mijn nieuw rijden ... ik ben wat rustiger gaan rijden.
Ik zou er met dat "nieuwe rijden" wel maar rekening mee houden dat je hetgeen je nu aan benzine spaart straks wel weer eens aan extra reparatie kosten kwijt zou kunnen zijn.
Deze rijstijl komt voort uit de koker van boomknuffelende ambtenaren en is, naar mijn bescheiden mening, slecht voor de techniek van om het even welke auto, en al helemaal voor high-performance auto's, waar ook Alfa's toe behoren.
Mijn eigen GTV is overigens momenteel geschorst, en word dus ook zeer sporadisch gestart, maar altijd zonder veel problemen, is wel injectie natuurlijk.
Waar je overigens ook rekening mee moet houden is dat moderne, loodvrije, benzine zeer slecht houdbaar is.
Je kunt dus het beste je tank, voor je de auto voor langere tijd op stal zet, zo ver mogelijk leeg rijden en, als hij weer van stal gehaald word, direct naar het dichtstbijzijnde tank station gaan zodat je zo snel mogelijk weer op goede benzine rijd.
't Is moeilijk ik weet het, maar met wat zelfdiscipline kom je een heel eind.
Dat het "nieuwe rijden" slecht is voor de techniek waag ik te betwijfelen, kun je dat ergens mee staven of is dat meer een onderbuikgevoel?
Maar goed het ging over bougies ... welke zitten er in je GTV?
Chris
Ah, onderbuikgevoel dus ...Het nieuwe rijden zet aan tot veel "gewring" bij lage toerentallen, wat overmatige slijtage en vervuiling van de motor tot gevolg heeft.
Als jij dat zo wil zien...., dan moet je dat zelf weten.Ah, onderbuikgevoel dus ...Het nieuwe rijden zet aan tot veel "gewring" bij lage toerentallen, wat overmatige slijtage en vervuiling van de motor tot gevolg heeft.
Chris
Het feit dat je minder benzine per Km verstookt wil nog niet zeggen dat deze dan ook optimaal verbrand, en niet optimaal verbranden resulteert in vervuiling van de motor.Wel aanvullend op off-topic, maar is het niet zo dat je bij lagere toerentallen een lager verbruik hebt? En dat lagere toerentallen niet eens zo slecht zijn behalve als je vermogen gaat aanspreken?
Bij 80Km/h op een saaie ringweg ga ik dus naar 5 en dat dik boven de 2000 t/min. Dan ga ik niet ineens 'planken' als ik harder mag rijden op een ander traject. Draait de olie niet lekker rond bij 2500 t/min?
Ik meen ooit gelezen te hebben dat minister Bot een SZ heeft. Dat is dan ook meteen een echte Alfa.Hoeveel Alfa's rijden er in Den Haag, bij onze regering wel te verstaan