Welicht een eenvoudige tip ooit van de dealer. Maak de accu zo'n 10 minuten los. De computer reset dan en daarmee kan het probleem over zijn. Zeker bij 1.4 ie motoren.
Succes,
Rob
Oh ja, die heb je ook nog. Heb zelf een '90 1.7IE gehad en die had wel een verdeler. Vochtprobleem had ik overigens op mijn 1.3 carb versie daarvoor (toen 1351cc nog 1.3 heetteSander heeft een 1.4, deze heeft geen verdeler, en dus ook geen verdelerkap en rotor.
Maar bougiekabels zeker nakijken!
Sander,Het volgende gebeurt.
Bij een koude start loopt de motor moeilijk (en valt af en toe uit). Als ik lichtjes het gas aanraak, valt de motor in een dip waar hij dan moeilijk uitkomt. Af en toe valt de motor zelfs uit.
Het gebeurt zelfs dat de motor vanzelf uitvalt omdat hij niet op toeren kan komen, remedie is gas geven zodat je ongeveer 1500 toeren maakt voor een periode van 15 seconde waarna de auto zelfstandig kan draaien.
Graag gedaan. Als het probleem weg is zodra de motor een beetje warm is (1km rijden), betekent het dat je motor geen rijk mengsel krijgt bij een koude start. Ergens in deze thread las ik dat er een aparte sensor je koelwatertemperatuur meet om vast te stellen of je motor koud is of warm.bedankt voor de tip.
Mijn LLM (inc andere sensoren) heb ik recent nog goed schoongemaakt.
Het probleem bij mij is echter dat de motor niet goed stationair loopt als je hem net hebt gestart en dus nog koud is. Na een km'tje rijden, loopt de auto zoals vanouds... mooi rond de 750 - 800 toeren. Eenmaalal warm is opnieuw starten e.d. geen probleem.
bedankt voor tip.