verlagen heeft er weinig mee te maken, je moet opkrikken onder de as en er dan steunen onder de kriksteunen plaatsen, vervolgens de krik weg. Dan pas de wielen weg!
Rik, als ik het goed begrijp moeten de schijven er dus niet af, om de schroef te verstellen? Of begrijp ik het verkeerd?goed is dit: kabel terug stellen. Dat is niet conform, maar omdat veel mensen alleen via de kabel stellen heffen we dat probleem eerst op.
Dus kabel terug. (onder de auto naast de cardanas.)
Dan wielen achter er af. Dan met grote schroevendraaier erbij, de schijf zo draaien dat het gat op de aanlegflens correspondeert met het tandwiel op de ankerplaat. (achterzijde)
Dan het tandwiel verzetten. links of rechts, dat ligt aan welke kant vd auto. Je merk het vanzelf. Als de schijf NIET meer wil draaien, twee a drie klikjes terug. Dit aan beide zijdes. Vervolgens stel je middels de kabel de handrem zo af dat ie vier a vijf ratels doet alvorens ie vast zit.
Dan wielen erop, en probeer weg te rijden met aangetrokken handrem. Als dat niet of vrijwel niet lukt: Goed zo.
Lukt dat makkelijk: Ga nieuwe handremschoenen halen bij uw plaatselijke AR onderdelen boer, en herhaal de procedure.....
Ouote van Rikhm, zeer interessant topic!![]()
Ik moet dit dringend ook eens doen bij de Juul, ik kan hem met de hand verderduwen als de handrem op staat
Is dat niet enkel nadat je hebt geprobeerd de kabel aan te spannen?Ouote van Rikhm, zeer interessant topic!![]()
Ik moet dit dringend ook eens doen bij de Juul, ik kan hem met de hand verderduwen als de handrem op staat![]()
"Lukt dat makkelijk: Ga nieuwe handremschoenen halen bij uw plaatselijke AR onderdelen boer, en herhaal de procedure..... "
zo te zien ben je toe aan nieuwe schoenen
Hoeven er niet af Joris.Rik, als ik het goed begrijp moeten de schijven er dus niet af, om de schroef te verstellen? Of begrijp ik het verkeerd?
Als de kriksteunen zelf stevig genoeg zijn wel ja...dan ben ik een schijterd, is dat stevig genoeg, steunen onder die kriksteunen..?
excuse meIs dat niet enkel nadat je hebt geprobeerd de kabel aan te spannen?Ouote van Rikhm, zeer interessant topic!![]()
Ik moet dit dringend ook eens doen bij de Juul, ik kan hem met de hand verderduwen als de handrem op staat![]()
"Lukt dat makkelijk: Ga nieuwe handremschoenen halen bij uw plaatselijke AR onderdelen boer, en herhaal de procedure..... "
zo te zien ben je toe aan nieuwe schoenen
Hoi Egbert, moet me daar inderdaad een keer op gaan richten. Ik kan nu zo door de handrem heen rijden. Als je hem nog twee tandjes verder terkt niet meer, maar ik wil gewoon een handrem hebben waarmee ik niet hoef te powerliften!!Hoeven er niet af Joris.Rik, als ik het goed begrijp moeten de schijven er dus niet af, om de schroef te verstellen? Of begrijp ik het verkeerd?
Gewoon ff langsrijden bij m'n stalling, doen we dat even.