Ik zou voor een frisse 3.0 gaan en dan liever een 164 QV, betrouwbaar en kan wel redelijk toeren draaien.
Een L jetronic V6 zou ik niet zo snel nemen, slechts 188pk en niks meer boven 5500.
De beste optie lijkt me toch nog altijd een 24V, die standaard al 230pk heeft en gewoon flink sneller is op het circuit dan een 12V.
Je kan beide sneller maken, maar bij de 24V begin je waar je bij een 12V waarschijnlijk na flink wat centen eindigt.
Distributie van de 24V is kritisch, maar als het nieuw is gaat het zeker een seizoen lang goed.
Met een chip en een leuke uitlaat is 250 goed haalbaar en met 7300rpm en TS bak een goede combi.
Trekkracht onder 4000 is op het circuit niet zo interessant.
Overigens kloppen de koppelopgave in eerdere posts niet, V6 max 245 Nm en Gleich weet ik niet maar 325Nm zijn eerder 3,5 liter waarden.