En hoe vind ik dan Precies BDP? De methode van zuiger 1 in BDP zetten lijkt mij wat onnauwkeurig.
Dat van het wegvallen van de T met balanceren klinkt in ieder geval als een logische verklaring.
Door het bougiegat kan je met een schuifmaat misschien de hoogste stand van zuiger 1 meten ? Een tandje verschil op je krukas-pulie zal toch wel een dermate grote zuigerverplaatsing voorstellen dat het voor jou meetbaar is ? Je nokkenassen staan in ieder geval goed ten opzichte van elkaar. Als de riem een tandje verkeerd staat betekend dat dus dat de vier nokkenassen niet goed getimed staan t.o.v. je krukas. Als je dan voorzichtig(!) met de hand de krukas-pulie rechtsom draait voel je vanzelf wel dat je zuiger de kleppen raakt en weet je dat het niet goed is...En hoe vind ik dan Precies BDP? De methode van zuiger 1 in BDP zetten lijkt mij wat onnauwkeurig.
Dat van het wegvallen van de T met balanceren klinkt in ieder geval als een logische verklaring.
Met 1 tandje verkeerd raken de zuigers de kleppen nog niet ... maar verlies je wel vermogen.Door het bougiegat kan je met een schuifmaat misschien de hoogste stand van zuiger 1 meten ? Een tandje verschil op je krukas-pulie zal toch wel een dermate grote zuigerverplaatsing voorstellen dat het voor jou meetbaar is ? Je nokkenassen staan in ieder geval goed ten opzichte van elkaar. Als de riem een tandje verkeerd staat betekend dat dus dat de vier nokkenassen niet goed getimed staan t.o.v. je krukas. Als je dan voorzichtig(!) met de hand de krukas-pulie rechtsom draait voel je vanzelf wel dat je zuiger de kleppen raakt en weet je dat het niet goed is...En hoe vind ik dan Precies BDP? De methode van zuiger 1 in BDP zetten lijkt mij wat onnauwkeurig.
Oke, dat is bij een 8 klepper niet zo. Het scheelt je iig wat zorgen, want hij zal dus niet direct kapot lopenMet 1 tandje verkeerd raken de zuigers de kleppen nog niet ... maar verlies je wel vermogen.Door het bougiegat kan je met een schuifmaat misschien de hoogste stand van zuiger 1 meten ? Een tandje verschil op je krukas-pulie zal toch wel een dermate grote zuigerverplaatsing voorstellen dat het voor jou meetbaar is ? Je nokkenassen staan in ieder geval goed ten opzichte van elkaar. Als de riem een tandje verkeerd staat betekend dat dus dat de vier nokkenassen niet goed getimed staan t.o.v. je krukas. Als je dan voorzichtig(!) met de hand de krukas-pulie rechtsom draait voel je vanzelf wel dat je zuiger de kleppen raakt en weet je dat het niet goed is...En hoe vind ik dan Precies BDP? De methode van zuiger 1 in BDP zetten lijkt mij wat onnauwkeurig.