Ik geef het op...
Ik heb alles al door de bougiegaten naar binnen staan kieperen, bijna elka dag flink staan duwen en trekken. Nu een dop 38 op de krukas gezet, en dan met anderhalve meter pijp flink kracht zetten. Echnie!
Toevallig liepen we op Italia-a-Zandvoort iemand tegen het lijf die raced met een groene 128, en die heeft nog een keurig 1100 blokkie liggen die ik voor weinig mag overnemen. Tja, dan is de keuze gauw gemaakt. Als het goed is krijg ik hem dit weekend en kunnen we hem volgende week netjes gaan maken. Nieuwe koppeling, riem en zo, je kent het wel.
Wat een kracht kan je zetten met zo'n lange pijp...

Ik werd er bang van! Op een gegeven moment ging de moer zelfs kapot! Ik weet niet wat er motor is, maar volgens mij is hij gewoon heerlijk inelkaar gegiert, en dus niks beetje vliegroest in de cylinders...

75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971