75recaro
Full Member
Full Member
Berichten: 478
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:46
Locatie: Lommel

hulpkoppelings cylinder vervangen bij een Alfa 75

wo okt 03, 2012 15:28

hoe kan je dit het beste aanpakken
Mvg
Kees Smetsers



Alfa 75 TS, Alfa 6 2.0V6 2x
Fiat Croma 1.9JTD, Alfa Brera 2.4 Qtronic

Gebruikersavatar
Sam75
Member
Member
Berichten: 161
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 21:38
Locatie: Oplinter, Vlaams-Brabant (B)

RE: hulpkoppelings cylinder vervangen bij een Alfa 75

wo okt 03, 2012 23:49

De de-dion as samen met boite aan de voorkant laten zakken door 6 bouten los te maken (4 lange en 2 korte)
Dan kan je er zo aan.
75 1.8 Turbo QV Numerata Nr. 0051 '91
GT Junior 1300 '71

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1098
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: hulpkoppelings cylinder vervangen bij een Alfa 75

wo okt 03, 2012 23:53

Is er nou nog geen FAQ topic over de hkc voor de 75? (en andere veel voorkomende klusjes)

Over wat voor 75 gaat het? als het over een 4 cilinder gaat heb ik hier eens wat opgekalkt. Vast niet de handigste manier, maar er is geen commentaar op gekomen. :-)
Op een V6 zit het anders, maar staat ook iets over in boven gelinkte topic.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

75recaro
Full Member
Full Member
Berichten: 478
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:46
Locatie: Lommel

RE: hulpkoppelings cylinder vervangen bij een Alfa 75

do okt 04, 2012 07:38

tis al gelukt zonder as ed te laten zakken
auto op de kriksteunen omhoog zodat de ackterwielen vrij komen en dan kun je er goed bij
auto staat wel boven een smeerput
Mvg
Kees Smetsers



Alfa 75 TS, Alfa 6 2.0V6 2x
Fiat Croma 1.9JTD, Alfa Brera 2.4 Qtronic

DB
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di apr 01, 2008 20:06

RE: hulpkoppelings cylinder vervangen bij een Alfa 75

do okt 04, 2012 13:56

Kijk voorafgaand aan het monteren van de nieuwe cilinder of het gat bij de aansluiting met de slang in het midden zit. Ik heb ooit eens een cilinder besteld via een webshop (van een leverancier van Alfa-onderdelen) en kreeg een cilinder van een mij onbekend merk (iets Aziatisch geloof ik). Nadat alles weer in elkaar zat, lekte alle hydraulische vloeistof bij het ontluchten ter hoogte van de verbinding van de slang op de cilinder met een forse straal weer naar buiten. Het bleek dat de conische zitting in de cilinder (waar het conische deel van de slag in moet vallen) niet gecentreerd was ten opzichte van het schroefdraad, met als gevolg dat beide conische gedeelten niet goed in elkaar vielen.

Een bijzonder vreemd probleem dat vast niet vaak voorkomt, maar ik had het graag ontdekt voordat ik alles weer in elkaar had gezet.

De eigenaar van de webshop heeft het overigens netjes opgelost en gezorgd voor een originele cilinder van Italiaans fabrikaat.


DB
Giulia GTJ 1300 (1970), Giulia Nuova Super 1600 (1975), Alfetta GTV6 (1983), Renault 5 TC (1988), Alfa 75 1.8 IE (1992) & Alfa GTV V6 3.0 24V (1999). Gehad: Alfa 75 TS & Alfa 166 2.5 V6 (1999)

Terug naar “Algemene Technische vragen”