Andretti Molletti

RE: een probleem help! help!

ma nov 02, 2009 20:43

tring tring... met de wegenwacht :lol:

Als ik het zo lees Whizz dan is het niet logisch dat je plankgas maar 1000rpm draait... op 2 cilinders loopt i stilstaand echt wel hoger in toeren..dus is er meer aan de hand??
Is de plus op je injectoren niet gelijk aan de plus op de pomp en zit daar mogelijk niet een probleem?... je zou verwachten dat de injectoren groepsgewijs aan gestuurd worden, dus ecu ok.
Daarnaast: MAF is een goede optie dat dan de slang naar de MAF lekt en dus altijd volgas denkt te zien... Slecht starten volgas een beetje lopen ... en zeker dan icm 2 cilinders...
Ik ben reuze benieuwd wat het nu werkelijk was/is.

Marcelm23

do nov 05, 2009 22:21

Nou voor de mensen die graag willen weten hoe het is afgelopen met mijn alfa 145 hier komt het:

Zoals whizzman al op het forum vertelde hebben we de auto naar een garage gesleept, kreeg vandaag het telefoontje dat
de distributie-riem is geknapt en dat daarom 2 van de 4 cilinders niet meer lopen

kan ik deze diagnose geloven??? of zijn er andere ideeen over?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 05, 2009 22:29

aangezien de boxer twee riemen heeft kan dit inderdaad... :(

was al aan het typen dat dit onmogelijk kon toen ik me herinnerde dat het om een boxer ging. :oops:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 05, 2009 22:34

Ja riem geklapt is mogelijk, ik rook totaal geen benzine en stekkers op injectors lostrekken gaf geen verschil. Totaal geen geratel te horen, maar de kleppen waren natuurlijk al lang krom.

Dre: de M2.10.3 die er in deze auto zit stuurt volledig sequentieel aan.

Ik baal er wel van dat ik dit niet zelf heb kunnen verzinnen daar, de symptomen waren er gewoon. :(

Eens kijken of er een cylinderkop voor het ding te vinden is.

Andretti Molletti

do nov 05, 2009 23:10

Tja dat had je toch echt moeten kunnen horen... er is dan minstens een cilinder compressieloos en dat valt op bij het starten....

@ whizz: als je een injectoreindtrap verdenkt bij een sequentieel systeem dan kun je een injector vaak even doorlussen met een proeflampje oid naar een andere injector... dan zou deze weer moeten inspuiten indien de eindtrap op eentje stuk is.
En nu maar sparen voor een nwe riem :wink:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: een probleem help! help!

vr nov 06, 2009 00:02

Tja dat had je toch echt moeten kunnen horen... er is dan minstens een cilinder compressieloos en dat valt op bij het starten....

@ whizz: als je een injectoreindtrap verdenkt bij een sequentieel systeem dan kun je een injector vaak even doorlussen met een proeflampje oid naar een andere injector... dan zou deze weer moeten inspuiten indien de eindtrap op eentje stuk is.
En nu maar sparen voor een nwe riem :wink:
Ja precies, vandaar dat ik het nogal sullig van mezelf vind dat ik er naast zat.

Een nieuwe riem is twee tientjes, maar er moeten ook nog een paar rollen, een 2ehands kopje, een koppakking, drijfstanglagers, verse olio en dergelijke in. Een 2ehands motorblokje is ook nog een optie, maar die gaan ook voor een redelijke prijs ben ik bang. 1.7 16V blokjes zijn nog best populair....

Marcelm23

vr nov 06, 2009 07:31

ja, maar wat ik niet begrijp is dat ik het ook niet heb gehoord bij het "knappen" geen tikken, klappen, schaven helemaal niets
de motortoeren gingen alleen naar beneden, that's it

ik ben echt niet blij :(

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: een probleem help! help!

vr nov 06, 2009 08:09

ja, maar wat ik niet begrijp is dat ik het ook niet heb gehoord bij het "knappen" geen tikken, klappen, schaven helemaal niets
de motortoeren gingen alleen naar beneden, that's it

ik ben echt niet blij :(
Het is binnen een seconde wat ratelen en dan is het al voorbij. Met jouw sportuitlaat wordt dat al snel overstemd, zeker als je niet op het motorgeluid zit te letten maar op het verkeer. We gaan zien wat de feitelijke schade is binnenkort.

Terug naar “Algemene Technische vragen”