Tijdens de distributiewissel van een 155 V6 12v willen we uiteraard ook netjes de spanrol vervangen.
Zoals jullie wel weten zijn deze spanrollen niet meer verkrijgbaar.
Wel is het mogelijk om de hydraulische spanner om te bouwen naar een mechanische spanner.
Ik heb deze mechanische spanner :

De hydraulische is inmiddels verwijderd. Deze zat over een stuk draad heen geschoven wat lijkt op de draad van de onderstaande foto (geleend van mede forummer)

Als we op het einde van deze draad 2 moeren tegen elkaar vast draaien om vervolgens met de achterste moer de draad eruit te krijgen is hier geen beweging in te krijgen.
We zijn bang dat als we er teveel kracht opzetten het zaakje afbreekt en we dus verder van huis zijn.
Vandaar een aantal vragen :
Heeft iemand hier ervaring met het losmaken van de deze draad (die van M10 naar M8 overloopt) ?
Is het mogelijk om deze draad een beetje warm te stoken om hem misschien wat makkelijker los te krijgen ? (gezien het alluminium blok, mag je het dus zomaar warm stoken ?)
Heeft iemand misschien een nieuw stuk draad liggen van M10 naar M8 wat normaliter gebruikt woord om deze te lange draad te vervangen ? Deze moet voor de 155 wel aan bepaalde maten
voldoen (Heb al contact gehad met Serge van H&S maar hij wacht er ook nog steeds op)
Ik hoop dat jullie een aantal goede tips kunnen geven voor het losmaken van deze draad.
Ik heb al de search gebruikt en dan kom ik op de mooie uitleg van Kai met de 75. Dit komt redelijk overeen met een 155 natuurlijk. Hier kunnen we dan ook al veel mee.
Alle tips bij deze ombouw zijn welkom.
Alvast bedankt.