Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: drijfstanglagers na kromme kleppen?

ma mei 25, 2009 21:24

Het is verstandig om inderdaad gelijk de drijfstanglagers mee te nemen. Bij controle van de lagers na zulke schades is vaak duidelijk te zien dat de bovenste lagerschaal een flinke opdonder heeft gehad.
Dan ben je verkeerd bezig als je daar op gaat bezuinigen.
Tevens is het verstandig om te controleren of de zuigerveren nog gangbaar zijn, oftewel of de zuigers niet vervormd zijn door het contact met de kleppen.
Je hoort inderdaad regelmatig dat er bij deze wat minder secure (goedkopere) reparaties, dus zonder lagerwerk en zuigerveer controle vaak achteraf problemen ontstaan zoals uitgelopen lagerschalen en/of hoog olieverbruik door vastzittende zuigerveren.
Ook kijken of de geleiders niet beschadigd zijn, maar dat gebeurt niet zo snel
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Terug naar “Algemene Technische vragen”