Sinds een week of 2/3 loopt de 2.0TS (motorblok is een 97-er superblok. Dus met bobines) erg schokkerig/stotterend.
Ik heb vlak daarvoor de bougies gecontroleerd en iets bijgesteld, stonden iets buiten de tolerantie. Stationair regelaar schoongemaakt ivm schommelen en gasklephuis schoongemaakt.
Auto liep weer stukken rustiger, vanwege vakantie weinig km-ers gemaakt. Alleen niet veel later dus het onrustige lopen.
Motor is erg schokkerig bij minimaal indrukken van het gaspedaal en loopt stationair te schudden. Boven de 2200 toeren is het eigenlijk weg. Probleem is er zowel met koude als warme motor.
Sinds zondagavond loopt de motor nog slechter en houdt spontaan helemaal in en bij meer gasgeven pakt ie beetje schokkerig op en daarna is het weg.
Op dit moment is het niet fijn om met de auto te rijden.
Wat heb ik tot nog toe gedaan:
- stationairregelaar gewisseld met ééntje waarvan ik weet dat ie goed is; geen effect
- gasklepactuator gewisseld met ééntje waarvan ik weet dat ie goed is; geen effect
- bobines gewisseld geen effect (gebruikte bobines geen idee of ze goed zijn. Bij het lostrekken van de stekkers merk je duidelijk slechter lopen de motor)
- andere bobinekabels geen effect
- één voor de één de stekkers van de modules? (blokjes onder bobineblokken) duidelijk effect merkbaar op het lopen van de motor
- bougies zien er goed uit. Ik had nieuwe geregeld, maar bleek van een 75 TS te zijn. Die gingen niet passen. Nieuwe zijn onderweg.
- injectoren 1 voor 1 los getrokken ook niks geks, auto gaat slechter lopen en bij opnieuw aansluiten weer beter
- met remmenreiniger op zoek naar valse lucht ook niks
- vandaag bougies nog een keer eruit gehaald, schoongemaakt en met een lamp naar de zuigers gekeken. Kijken of de zuiger schoongespoeld was door koelvloeistof lekkage. Eigenlijk weinig bijzonders te zijn.
- stekker lambdasonde los gehad, eigenlijk ook geen verschil gemerkt. Of had ik dan even de accu los moeten gooien voor een reset?
- stekker luchtmassameter losgetrokken, klein verschil merkbaar. Ga ik nog een keer proberen
To do voor komend weekend;
- nieuwe bougies
- compressie meten.
Graag tips/adviezen.
HELP