Help………..Ik ben het elektrische spoor even bijster.
Heb mezelf een setje Xenon aangeschaft, Pilot 6000K H7, voor in de 166. Voorheen ook al meerdere setjes ingebouwd, o.a. bij de GTV zonder problemen, maar waar ik nu tegenaan loop bij de 166 snap ik geen snars van.
- Xenon bijrijderkant ingebouwd, werken als een zonnetje
- Xenon bestuurderskan ingebouwd, nada……………
- Ik denk lamp stuk, dus lampen gewisseld, 2 kanten dood
- Lampen weer terug, bijrijderkant weer werken………
- Volgende gedachte, Balast is niet goed……….
- Balasts omgewisseld, niet helpen………….nog steeds duister aan de bestuurderskant
- H7 teruggevrot, geen probleem, branden als een zonnetje……….
Dus zowel de balasts als de lampen zijn goed maar aan de bestuurderskant krijg ik de boel niet aan de praat. Spanning aan beidde lampen gemeten, exact hetzelfde. Aangezien de Xenon minder stroom trekt als de originele lamp (die dus wel werkt) lijkt me ook dit niet het probleem te zijn…??!!?!?
- Na alles nogmaals helemaal uitgebouw te hebben en weer terug werken nu beidde zijde de Xenon in de Bella NIET
- Balasts + lampen getest op een 12V voeding, deze zijn allemaal goed en branden gewoon.
Voor nu de boel maar weer teruggebouwd naar H7 maar wil graag voor de herfst/winter de Xenon werkend hebben.
Kan het zo zijn dat je voor de 166 een speciaal ontstoorde set moet hebben om de boardcomputer of andere elektronica voor de gek te houden?
Waar oh waar moet ik dit zoeken?