!!alfa!!

Re: RE: De Uitdaging voor jullie..156

wo mei 16, 2007 23:53

eeeuh hoe moet ik dit zeggen :oops: hij was een beetje lui..Ik rij nogal vaak 80 in de 5 als je dan ineens best wel plankt naar de 130 ook in de 5 dan kan ie even roken (gaat zich even diep schamen in een hoekje) want vanmiddag tijdens de testritten die er best stevig aan toe ging..geen rook..temp ging ook netjes naar de 90 graden tijden stationair draaien in de garage..stond me toen ook al even te schamen ik leek net zo,n paniekerig trutje en haar auto.( waar niets mis mee blijkt te zijn, buiten het lekken dan)

Zucht.. maar goed hij heeft wel even ontdekt dat de nieuwe draagarm die er op is gekomen er niet goed op is gemonteerd..dus weer terug naar de andere garage want dat valt nog onder de garantie van de betreffende garage
Als ik dat zo hoor begin ik steeds minder vertrouwen in die oude 'garage' te krijgen.. :roll:
Uhuh.. er is zooooveel misgegaan..( dealer in drachten had in januari de moterkap niet goed dicht gedaan na vervangen van temp sensor die niet eens vervangen had hoeven worden..en die heb ik op de snelweg over het dak gekregen..dat verhaaltje loopt nog via de verzekering,..jaaa ook alfa dealer)

daarom ben ik zo blij met deze hij heeft er bijna 2 uren aan besteed!! alleen om te luisteren wat ik te zeggen had en om te kijken en zelf te rijden.
Laatst gewijzigd door !!alfa!! op do mei 17, 2007 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 16, 2007 23:56

nou goed kans dat dat helpt... als slaat een diesel met teveel olio in hetcarter wat eruit komt als rook geheid op hol!!!!
*** even off topic *** dit heb ik ooit mogen aanschouwen, dat hou je niet voor mogelijk. :shock: :shock: Is toen "getemd" door zware griptang op de slang van de carterventilatie, als ik me goed herinner. Buren hadden reeds de brandweer gebeld, wegens 1 blauwe mist in de werkplaats. *** terug on topic ***
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Andretti Molletti

RE: De Uitdaging voor jullie..156

do mei 17, 2007 00:05

Doek voor de inlaat proppen ;)

japio
Member
Member

vr mei 18, 2007 10:02

Of even een co2 blusser leeg spuiten bij het inlaatgebeuren.....zo doen wij dat bij de brandweer. En ja, ik geef toe dat wij zo'n ding iets makkelijker voor het grijpen hebben. :wink:

Jaap
Voorzitter Alfa Romeo 147 Club

Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr jul 18, 2008 12:27

Ik heb het probleem met het lekken al ontdekt denk ik.. Hij lekte plasjes te groote van 20 munt alleen als ie warm is ( dus vlak na het parkeren) ... Ze hebben het motor blok er twee keer uitgehad omdat de krukaskering vervangen moest worden de eerste krukaskering was niet goed want toen ik hem weer mee kreeg om te test rijden ( en pinnen!!) lag er bij de pin een mega plas olie. Dus toen weer heen en weer de auto twee dagen kwijt... :D
Is dat nu opgelost?
Bij mijn 2.4 is dit ook 2x gebeurd en uiteindelijk bleek een blinddop van de balansas te lekken. Keerring was dus 2x voor niks vervangen.
Voordeel bij mij was dat dit in de garantietermijn gebeurd is en meteen de koppeling is vervangen - daar was-ie toch al zo'n beetje aan toe - dus dat scheelde mij arbeidsloon.
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

mark156
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 18, 2008 22:56

Hoi !!alfa!!, ik las net over je trubbels met de 5-pitter, en heb ff een paar tips voor je. Je vroeg of dat roken door een verkeerde LMM kan komen, en theoretisch is dat mogelijk. De werking van een LMM berust nml. op de mate van koeling van het hittefilmpje wat erin zit, weet het niet zeker maar ik denk dat de diameter van de doorstroomopening van een 1.9 kleiner is, met als gevolg dat je een versnelling van de luchtstroom in de LMM krijgt, en dan koelt dat hitteplaatje sneller en denkt het MM dat er meer lucht(massa) naar de motor gaat dan in werkelijkheid het geval is. gevolg daarvan is een
te laag luchtoverschot (te rijk mengsel om het zo maar te zeggen) en dan krijg je dus zwarte rook(roet, onverbrande diesel). Maar zoals Dr. Dre al zei, het kan ook in de EGR zitten. Oudere generatie JTD kun je de EGR geloof ik wel afstoppen, zonder storing te krijgen, maar hang me er niet aan op. Voordeel van een afgesloten uitlaatgasrecirculatie(EGR) is dan dat de motor inwendig minder snel vervuilt. Wat je ook nog ff kan doen is het brandstoffilter vv, en dat filter ipv met diesel te vullen, een reinigingsproduct erin te mikken, ik heb goede ervaring met Tunap nr.134. Dit is een reinigingsmiddel dat op dezelfde manier verbrand als diesel, en is ook de bedoeling om puur in een schoon en leeg brandstoffilter te doen, dan draait die motor ff op dat spul, en worden de verstuivers, kleppen en verbrandingsruimte lekker schoon van. En dat schudden van de motor, als dat alleen bij koude motor is verdenk ik een gloeibougie ervan dat ie niet meewerkt, gewoon vóór de winter er ff 5 nieuwe stiften in laten zetten(is wel een KL''*$%Teklus als ik me goed kan herinneren). Maar het kan ook met je stationair toerental te maken hebben, check ff de site van Squadra, die kunnen het iets aanpassen(25 á 50 tpm meer is genoeg), en dan schijnt die 5-pitter een stuk mooier rond te gaan. Dan kunnen ze ook een evt. dipje in de trekkracht wegwerken. Suc6,mark156 :wink:
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')

Life is too short to drive boring cars 8)

Terug naar “Algemene Technische vragen”