krukas ligt inmiddels al een week bij een ander bedrijf maar ik heb nog niks gehoord...

Hoop dat het nu wel goed komt.

Dat het gehard is moet in ieder geval hier geen problemen opleveren.
Ben ondertussen even aan het vogelen geweest met het vliegwiel en de koppeling. Omdat ik een 3.0 164 motor heb waar ik een Sei bak aanknoop leek het mij het makkelijkste om ook een Sei vliegwiel en koppeling te gebruiken. Hierom heb ik maar een complete motor van een Sei aangeschaft om alles compleet te hebben.

Later ging ik erover nadenken en bedacht ik me dat de balancering van de vliegwielen met de krukassen te maken heeft en dat ik dus beter het originele 164 vliegwiel kan gebruiken. Ook de verkrijgbaarheid van nieuwe koppelingsets voor de Sei is twijfelachtig en hiermee dus niet meer van toepassing.
Nu kwam alleen het volgende probleem, de Sei heeft een grotere diameter koppeling als de 164 en de plaat van de Sei paste dus niet onder de 164 drukgroep.

de 164 plaat heeft een verkeerde vertanding waardoor die niet te gebruiken is. NA een poosje zoeken op
www.hbase.nl kwam ik erachter dat de plaat van een Opel Calibra Turbo waarschijnlijk moest passen

. Een vriend van mij heeft zijn Kadett voorzien van een dergelijke motor en had nog een zo goed als nieuwe plaat liggen

. Even bellen en een uurtje later had ik een plaat om te passen. De plaat past precies!

moet nu alleen nog een passend druklager zoeken en een hulpkoppelingscilinder voor op de bak.
Nu maar weer wachten op mijn krukas...

"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.