Bij een TS zit de hoofdzekering op het binnenscherm ongeveer 10 cm achter de pluspool vd accu. Kapje openen en de zekering die er uit ziet als een metalen plaatje, wordt zichtbaar. Vaak in het midden gebroken door ouderdom/vibratie.
De stekkers op de ABS-pomp controleren.
Remolieniveau controleren want pomp kan/mag niet draaien als niveau te laag is.
Zodra op contact gezet wordt, zal waarschuwingslampje boven de asbak gaan branden; je hoort de ABS-pomp lopen; het waarschuwingslampje zal uitgaan zodra de remolie op druk is.
Als de pomp nog steeds niet functioneert dan:
Accupolen loskoppelen.
Zekeringkast naar voren verwijderen. Buiten de standaard bekabeling en relais bevinden zich hierachter 4 ABS-relais op een plaatje geschroefd en twee zekeringen van 30 Amp en een zekering van 7,5 Amp in de bekabeling. Als je dit niet vaker gezien hebt dan kun je misschien de specifieke ABS zaken wat moeilijker onderscheiden.
Zekeringen in bekabeling zoeken en controleren.
Indien nodig de stekker van een relais trekken, eventueel reinigen, inspuiten met contactspray en terugplaatsen, enz met de andere relais. Het zwarte relais stuurt de ABS-pomp. De andere 3 relais zijn hetzelfde en kun je eventueel wisselen met eenzelfde relais van de zekeringkast (nrs controleren!!).
Alles weer terugplaatsen en aansluiten.
Informatie over ABS kun je vinden op 75 register - manuals
http://www.alfa75.info/id411.htm
Doe eerst maar eens het bovenstaande, werkt de ABS dan nog niet dan horen wij dat wel.
Succes, Wil.