Aangezien ik nog nooit eerder op het forum gepost heb zal ik me eerst even voorstellen Ik ben Martijn Dries en ben nu 6 jaar de gelukkige eigenaar van een brievenbus uit 1969 met een 2-literblok die ik in zeer slechte conditie gekocht heb en daana gerestaureerd heb
ik heb een vraagje over carterdruk
ik heb afgelopen jaar zelf het onderblok gereviseerd (nieuwe bussen, zuigers, lagers en de krukas aflatendraaien) daarna mee naar italie geweest daar 5000km gereden zonder problemen
nu heb ik al twee keer gehad dat mijn oliedop eraf is geschoten (nieuwe oliedop) een keer voor dat ik naar italie ging en een keer er na (tijdens de register rit) dus daartussen 5000km gereden en ik kreeg te horen dat dit aan de cartedruk zou kunnen liggen (en ja de oliedop zat er goed op)
mischien maak ik me wel zorgen om niks (en is het gewoon te losse oliedop) maar kan iemand mij vertellen hoe ik kan nakijken of de carterdruk te hoog is
Mischien handig om te vertellen dat mijn technische kennis van auto's even ver gaat als wat ik aan bertone heb versleuteld en ik niet zo thuis ben in technische termen
motor loopt goed regelmatig
rookt niet of nauwelijks
oliedruk is goed
olieverbruik is 1 liter op 3500/4000 km
olie ziet er normaal uit
ben benieuwd naar de reacties


