rz
Full Member
Full Member

RE: zingende achteras

zo jun 17, 2007 01:08

dan heb je ook ineens gevonden wat er precies kapot was :lol:

hugo
Member
Member

Re: RE: zingende achteras

zo jun 17, 2007 01:45

niemand een antwoord?
Bak openmaken. Bij goede olie zou het zingen weg moeten gaan door goed (opnieuw) inlopen van kroonwiel/pignon.
Maar als dat het was zou je het in alle versnelljngen moeten horen. Misschien is je lager met rug wel kapot.
Of de baklagers bij de aandrijfassen. Ook je differentieel kan versleten zijn.

Oh ja bijgeluiden die steeds luider worden zou ik nooit negeren.
Eens houden die bijgeluiden op maar daar gaat meestal een boem aan vooraf.
fluiten hoor ik in alle versnellingen maar niet constant bij elk toerental. Hoe hoger het toerental hoe minder 'ie fluit.

Daarbij, wat voor een olie moet er in de bak? 80W 90 LS?
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

zo jun 17, 2007 10:54

niemand een antwoord?
Nogal wiedus. Je zit een nieuwe vraag te stellen ineen heel ander topic, waar de oplossing reeds lang op tafel lag.
:wink:

Zal best een lager zijn, maar welke?? Nog niets demonteren: Eerst vaststellen of het geluid wel uit je bak komt. Zolang alles gemonteerd zit is het wat makkelijker om gericht te zoeken. :wink:

Niet mee doorrijden echter want als een lager echt barst gaat er meestal nog meer kapot.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Peter-F
Member
Member

do jul 12, 2007 13:07

Bij een 105 kun je er 75W 140 Saf Xj van Castrol ingooien, (Topklasse speras olie) maar of dit bij een Transaxle lukt vraag ik me af, omdat de bak en het differentieel in 1 unit zitten.Ik zou hierna eens informeren.
Als dit wel kan, kun je het geluidsniveau toch wel redelijk naar beneden brengen. Met al die Uniballs en nadere starre zaken is het natuurlijk vragen om problemen. Als je die dingen gebruikt, is het zaak je niet aan dergelijke geluiden te storen, want de herrie zal met het toenemen van de km's alleen maar erger worden. Niet voor niets wordt alles in rubbers opgehangen.. :wink:
Weet iemand waar je die olie kunt kopen, en wat ie kost?

Ben al bij de Brezan geweest, maar dat gaat niet lukken.
GT 1300 Junior, 1969

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

do jul 12, 2007 13:24

Bij een 105 kun je er 75W 140 Saf Xj van Castrol ingooien, (Topklasse speras olie) maar of dit bij een Transaxle lukt vraag ik me af, omdat de bak en het differentieel in 1 unit zitten.Ik zou hierna eens informeren.
Als dit wel kan, kun je het geluidsniveau toch wel redelijk naar beneden brengen. Met al die Uniballs en nadere starre zaken is het natuurlijk vragen om problemen. Als je die dingen gebruikt, is het zaak je niet aan dergelijke geluiden te storen, want de herrie zal met het toenemen van de km's alleen maar erger worden. Niet voor niets wordt alles in rubbers opgehangen.. :wink:
Weet iemand waar je die olie kunt kopen, en wat ie kost?

Ben al bij de Brezan geweest, maar dat gaat niet lukken.
http://www.dutchpowertrading.nl geloof voor een bak/dif vullinkje dat je 50 euro kwijt bent :roll:
Shut up and ride!

Terug naar “Algemene Technische vragen”