cherrymoon788

155 v6

zo jun 10, 2007 00:36

hallo iedereen, sinds vorige week heb ik een alfa 155 v6 van 1992 en natuurlijk heb ik veeeel vraagjes. eigenlijk zijn er blijkbaar een paar problemen, hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken. de auto start goed en trekt volgens mij ook zoals het moet, maar als hij op bedrijfstemperatuur is en de motor stationair draait, schommelt het toerental van 750 naar 1000 toeren (slaat niet af). wat zou dit kunnen zijn? Ook vind ik dat de koppeling laat aanpakt, maar ze slipt niet door, ergens heb ik iets gelezen over een tussenkoppeling op de versnellingsbak, zou het dat kunnen zijn of is de koppeling versleten (heeft 170.000 km). ten derde, als ik aan het stuur draai haar ik soms "kloppen", vooral links vooraan (draagarmen versleten??). zelf ben ik niet echt technisch aangelegd, maar zou wel een idee willen hebben van wat de problemen juist zijn, want in de garage weet ik niet wat ze zullen doen en ze kunnen zeggen dat ze bij voorbeeld de koppeling vervangen hebben, terwijl ze eigenlijk maar iets kleins hebben vervangen! alvast bedankt en ik moet zeggen 't is mijn eerste alfa romeo en ben blij dat ik jullie forum gevonden heb!
groetjes,
stijn

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: 155 v6

zo jun 10, 2007 08:55

Hallo Stijn,

het "galopperen"van je stationair toerental zit em waarschijnlijk in je stappenmotor. Gebruik hiervoor even de zoekfunctie want die stappenmotor is al eens voorbij gekomen.

het kloppen als je je stuur draait is waarschijnlijk een versleten stuurkogel.

Voor wat betreft de koppeling kan ik je dat moeilijk vanachter de computer aangeven maar wat is laat opppakken? Echte de laatste cm? of vanaf halverwege de pedaalslag?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

jef 75
Guru
Guru

zo jun 10, 2007 09:56

ik zie cherrymoon,dat roêpt serieuze herinneringen bij me op :P :twisted: :wink: :lol: 8) :twisted: :wink:
dan neem ik aan dat Stijn een belg is en mss uit de buurt van lokeren?
Laatst gewijzigd door jef 75 op zo jun 10, 2007 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

mafkees

Re: 155 v6

zo jun 10, 2007 09:56

't is mijn eerste alfa romeo en ben blij dat ik jullie forum gevonden heb!
groetjes,
stijn
www.artc155.nl

en even aanmelden dan staat er een heel arsenaal met techneuten van de 155 tot je beschikking

meer zeg ik niet :jumping:

cherrymoon788

zo jun 10, 2007 13:36

yip, cherrymoon, ik woon in gent, maar ga meestal uit in lokeren :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”