Met betrekking tot de remslangen, De koperen leidingen die er origineel inzitten voldoen prima, Het gaat om de laatste stukjes, van de koperen leiding naar de voorremklauwen, de slangen dus. je hebt er 3 nodig, 2 Voor de voorremklauwen en 1 bij de achteras.
Het grote voordeel van deze staalomvlochten remleidingen is dat ze niet uitzetten. Er komt nogal wat druk op het remsysteem te staan. In het begin als de originele slangen nog goed zijn is er geen probleem. Na verloop van tijd echter word het rubber van buiten hard en droog en van binnen lost de remvloeistof de slangen langzaam maar zeker op. Wat er dan gebeurd is dat bij remmen de slang de druk niet meer aankan, en in plaats van all druk naar de remzuiger te brengen de slang iets "opblaast" en dus wat druk verlies waardoor je wagen bv scheef kan gaan trekken omdat de remslang aan de andere kant zijn werk wel nog gewoon doet en wel alle druk naar de zuiger brengt. Als de druk nu weer wegvalt omdat je de rem loslaat moet er meer vloeistof terug vloeien om de remblokken van de schijf te laten komen. Doordat het rubber iets is opgelost, er meer vloeistof terug moet blijft de rem "hangen/plakken".
Bij staalomvlochten remleidingen heb je dit probleem niet immers de rubberen slang is ingepakt in een harde omhulsel dus de slang kan niet uitzetten hierdoor gaat alle remdruk daar waar die naartoe moet, naar de remzuiger en even snel onbellemerd weer terug.
Tevens zijn deze remslangen aan de binnenkant natuurlijk van modernere matrialen gemaakt waardoor het rubber beter bestand is tegen remvloeistof. Onderhoudsvrij is het nooit maar goed voor jaren en jaren remplezier.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Dus aangezien er toch een ander gedemonteerd moet worden om je probleem op te lossen en het remsysteem dus doorgespoeld en ontlucht moet worden zou ik er zowiezo staalomvlochten remslangen op zetten. BF Goodridge levert deze alsmede diverse andere winkels. Kijk ook op
http://www.dutchpowertrading.nl >>
http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... e/alfa.htm