floris10

probleem met zekering van benzinepomp

vr apr 21, 2006 17:05

Heb het volgende probleem misschien heeft er iemand een idee?!?

Een paar weken geleden viel mijn Alfa 33 16V op eens uit! wat bleek een benzine toevoer probleem. Kon er zelf niet achter komen wat het was. Dus maar naar de garage gebracht. Een paar dagen later en een paar honderd euro minder kon ik mijn Alfa weer ophalen en liep weer als een zonnetje.
Na 2 weken heb ik het zelfde probleem weer. Direct contact opgenomen met de garage de monteur zegt: kijk de zekering van de benzinepomp eens na en ja hoor de zekering er door heen. Heb een nieuwe zekering er in gedaan en hij liep weer stationair. Toen ik een stukje wou rijden stopte hij direct weer en ja de zekering was er weer door heen... Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen??

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: probleem met zekering van benzinepomp

vr apr 21, 2006 17:21

Stroom meten en kijken of de zekeringswaarde klopt..... Meten is weten.
Dirk - Giulia2000TS

Remco S
Guru
Guru

vr apr 21, 2006 18:48

ik denk dat je ergens sluiting maakt in je bedrading, kijk eens naar de bedrading bij de brandstof pomp.

floris10

za apr 22, 2006 17:29

Zekeringswaarde klopt... voor de roze en de zwarte draad bij de benzinepomp zijn nieuwe verbindingen gemaakt. zover ik de draden kan volgen kan ik niks vinden!? misschien de benzinepomp zelf??

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 22, 2006 23:06

Gewoon bij die garage brengen en vragen of ze hun reparatie nog even willen controleren(3 maanden garantie op een reparatie is normaal dacht ik? :? ).
Zou wellicht sluiting in je pomp kunnen zijn ,maar voorlopig is het hun taak dat uit te vogelen, suc6, grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

floris10

wo mei 10, 2006 15:40

Het vervolg...

Weer bij de garage geweest. Van garantie geen sprake, omdat ze het probleem toen opgelost hebben en ik er 2 weken heb mee kunnen rijden. In overleg met monteur heb ik de brandstofpomp vervangen door een "nieuwe" van de onderdelenlijn. resultaat geen verschil. Als hij stationair loopt blijft de zekering goed, maakt niet uit hoelang hij loopt. Wanneer ik wil rijden slaat hij binnen een paar meter af en is de zekering doorgebrand. Heb op aanraden van de monteur een plusdraad vanaf het relais naar de brandstofpomp gemaakt. Ook geen resultaat.

Hebben jullie nog suggesties???

alvast bedankt..

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: probleem met zekering van benzinepomp

wo mei 10, 2006 15:59

Het vervolg...

Weer bij de garage geweest. Van garantie geen sprake, omdat ze het probleem toen opgelost hebben en ik er 2 weken heb mee kunnen rijden. In overleg met monteur heb ik de brandstofpomp vervangen door een "nieuwe" van de onderdelenlijn. resultaat geen verschil. Als hij stationair loopt blijft de zekering goed, maakt niet uit hoelang hij loopt. Wanneer ik wil rijden slaat hij binnen een paar meter af en is de zekering doorgebrand. Heb op aanraden van de monteur een plusdraad vanaf het relais naar de brandstofpomp gemaakt. Ook geen resultaat.

Hebben jullie nog suggesties???

alvast bedankt..
Is het geen Bovag garage dan :?: ? Jij hebt opdracht gegeven om die auto te repareren en dat is maar ten dele uitgevoerd volgens mij. (want binnen je 3mndn reparatie garantie is ie weer/nog steeds stuk...!!!)
Zou mooi wezen zeg; Je brengt je auto weg voor een reparatie, haalt m op "gerepareerd 'en na 2 weken is er weer hetzelfde probleem..
"Tja meneer hij is toch echt gemaakt hoor, dat ie het nu niet meer doet is uw probleem..." :?
NEE dat is hún probleem omdat de reparatie niet goed is gedaan PUNT!!! :!:
Vervolgens onderneem je zelf actie door een andere pomp te scoren en te monteren (op hun advies ) en dat helpt ook niet !!!
Als je rekening van de reparatie is voldaan zou ik eebns contact zoeken met een Bovag geschillen comissie oid, eens vragen hoe dit in elkaar steekt...
Tss, geen garantie,zou ik willen zien...! :twisted:
Is er hier iemand die dit al eens heeft meegemaakt?
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Speeder

wo mei 10, 2006 18:12

Ik ben het helemaal eens met Frank. Ik zou gewoon even contact openemen met de Bovag. Als het nou om reparaties van een paar tientjes gaat oke, maar voor serieuze bedragen, moet ook serieuze kwaliteit geleverd worden...

Terug naar “Algemene Technische vragen”