DENNIS
Guru
Guru

Koos Spee stopt ermee !

di jan 20, 2009 19:36

Koos Spee weg als landelijk verkeersofficier :arrow:

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/90677
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark

EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

RE: Koos Spee stopt ermee !

di jan 20, 2009 19:46

Vreemd dat een daling van het aantal verkeersdoden aan de heer Spee wordt toegeschreven. Alsof flitsers daartoe zouden bijdragen... :?
Volgens mij komt dat eerder door de auto's die veel veiliger zijn geworden.
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

di jan 20, 2009 19:59

Leuk, maar daar zal wel een nog geschifter persoon voor terugkomen.
Jij dacht toch niet dat Woutertje die centjes liet lopen?

Het enige dat aan Adolf Spee kan worden toegeschreven is dat hij menigeen
onder ons legaal heeft bestolen, voor de rest veel geblaat, weinig wol.

Ik kijk zelf al enige tijd niet meer naar wegmisbruikers omdat ik, volgens mijn
vrouw, schuimbekkend voor de TV zat als die gluiperd in beeld kwam.
Daarom, op vrijdagavond, pas na 21.30 uur Veronica!

Edit: gaat die graftak met (bijeengestolen) pensioen of komen we hem elders weer tegen?

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Dinky Boy
Miniaturista

di jan 20, 2009 20:00

Ja, auto's zijn veiliger geworden... voor de inzittenden! Bij dezelfde klap heb je meer kans om het te overleven. Dat geldt niet voor motorrijder, (brom)fietser en voetganger.

Het is wetenschappelijk aangetoond dat hoe veiliger de auto, hoe meer de bestuurder de neiging heeft zich onveilig te gedragen.

De toegenomen pakkans (werk van Spee) heeft wel degelijk de gemiddelde snelheid doen afnemen en de veiligheid doen toenemen.

Wat ik Spee verwijt is de heksenjacht die hij er van heeft gemaakt, het focussen op plekken waar het wél makkelijk scoren is zonder dat op díe plek de verkeersveiligheid daadwerkelijk verbeterd werd en het gelieg en gedraai rond de radarverklikkers.

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

di jan 20, 2009 20:03

Hij is weggepromofeerd.Hij komt in het kabinet of zo iets.Ook iets met verkeersveiligheid.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Koos Spee stopt ermee !

di jan 20, 2009 20:14

Vreemd dat een daling van het aantal verkeersdoden aan de heer Spee wordt toegeschreven. Alsof flitsers daartoe zouden bijdragen... :?
De CBS cijfers zeggen dat het aantal verkeersdoden is toegenomen. Cumulatief zo'n 1500 slachtoffers boven de trendlijn.

Als vroeger twee van die kerels met witte leren kapjes over hun hoofd naast je kwamen rijden en begonnen te gebaren wist je dat je iets aan het doen was dat niet helemaal in de haak was. Sinds Spee weet je dat pas als de acceptgiro binnenkomt, en dat is rot maar houdt je 's-nachts niet wakker. Kortom: dankzij Spee is het verkeer gevaarlijker geworden, alleen verdient de Staat er meer aan en dat is dus een oranje lintje waard. Ik vind het een schande....

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

di jan 20, 2009 20:20

Leuke contrdictiointermidinges...

Hoe meer bekeuringen, hoe meer het tempo naar beneden gebracht is (zal worden), hoe veiliger het verkeer wordt?

Scootmobielen op de snelweg RULE! :lol: :lol: :lol: :lol:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

di jan 20, 2009 20:21

De CBS cijfers zeggen dat het aantal verkeersdoden is toegenomen. Cumulatief zo'n 1500 slachtoffers boven de trendlijn.

Als vroeger twee van die kerels met witte leren kapjes over hun hoofd naast je kwamen rijden en begonnen te gebaren wist je dat je iets aan het doen was dat niet helemaal in de haak was. Sinds Spee weet je dat pas als de acceptgiro binnenkomt, en dat is rot maar houdt je 's-nachts niet wakker. Kortom: dankzij Spee is het verkeer gevaarlijker geworden, alleen verdient de Staat er meer aan en dat is dus een oranje lintje waard. Ik vind het een schande....
Ok, vreemd :?: In het nieuwsbericht dat Dennis post staat dat het aantal doden is gedaald tot 791...

@don bubbles
''De heer Spee zal coördinerende taken op het gebied van verkeershandhaving gaan verrichten. Hij heeft op dat terrein een bijzondere expertise opgebouwd die het OM graag wil behouden en inzetten. Het College en de heer Spee zijn in goed overleg over de nadere invulling. Spee zal doorgaan met het leveren van een inhoudelijke bijdrage aan het verkeersprogramma Wegmisbruikers.''

Voorlopig kun je je dus blijven ergeren :wink:

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

di jan 20, 2009 20:51

De toegenomen pakkans (werk van Spee) heeft wel degelijk de gemiddelde snelheid doen afnemen en de veiligheid doen toenemen.
Is er een verband tussen de gemiddelde snelheid en verkeersveiligheid dan?
Als ik op de snelweg 110 rijd i.p.v. 100, ben ik dan gevaarlijker bezig? Dat soort pakkans spekt alleen de staatskas naar mijn mening.

Hylke
Moderator
Moderator

di jan 20, 2009 20:59

Heerlijk, eindelijk die kerel weg waardoor ik ook "mopperend" achter de buis zat.
Ondertussen had ik een aardige medestander gevonden in mijn vriendin.

Mijn grootste angst is nu alleen wel dat hij in een nieuwe positie wellicht MEER te zeggen heeft.

Zal vanavond tien wees-gegroetjes doen om dat te voorkomen!

Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

di jan 20, 2009 21:00

Afhankelijk van de situatie wel...

Zeker op binnenwegen... ben ook geen fan van de 80 km limiet op 80-km-wegen maar die limiet is er niet voor niets....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Hylke
Moderator
Moderator

di jan 20, 2009 21:07

Die wordt nu ook aangepast. Hoorde vandaag op BNR dat alle 80-zones komen te vervallen en er variabele limieten voor in de plaats komen. Er loopt nu een proef op o.a. de A1 richting Amsterdam waar ik regelmatig rij. Niets is zo frustrerend als op drie banen breed geen hond te bekennen is en je er maar 100 mag. Nu kun je er fatsoenlijk 150 rijden zonder meteen je rijbewijs te riskeren...
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Patrick
Guru
Guru

di jan 20, 2009 21:13

Afhankelijk van de situatie wel...

Zeker op binnenwegen... ben ook geen fan van de 80 km limiet op 80-km-wegen maar die limiet is er niet voor niets....
Daar gaat het bij Spee ook helemaal niet om. Het gaat koud om de centjes en het excuus om mensen leeg te kloppen.
Er gaat geen enkele corrigerende werking uit van een acceptgiro die je na 4 weken op de deurmat tegenkomt.
Ik moet altijd even in mijn agenda kijken waar ik ook al weer was op dat moment.

Dit in tegenstelling tot een life gesprekje met bromsnor. Dat helpt wel degelijk.
Snelheidslimieten zijn in beginsel goed, daar geen woord over. Het gaat alleen om de sanctiemiddelen die het OM
zichzelf heeft gegeven om mensen te beboeten. Die kloppen niet, er gaat een gemakzucht van uit waar je nimmer
tegen in verweer kunt gaan. Wet = wet, ongeacht de omstandigheden.
Op een uitgestorven snelweg, s'nachts om bijvoorbeeld 04.00 uur kun je prima harder rijden dan overdag.
Dat verschil ziet zo'n flitspaal of trajectcontrole dus niet, daar gaat het om.

Interessante discussie :wink:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

.

Patrick
Guru
Guru

di jan 20, 2009 21:15

Die wordt nu ook aangepast. Hoorde vandaag op BNR dat alle 80-zones komen te vervallen en er variabele limieten voor in de plaats komen. Er loopt nu een proef op o.a. de A1 richting Amsterdam waar ik regelmatig rij. Niets is zo frustrerend als op drie banen breed geen hond te bekennen is en je er maar 100 mag. Nu kun je er fatsoenlijk 150 rijden zonder meteen je rijbewijs te riskeren...
Dat dacht jij? Als het niet voor de veiligheid is dan komen de milieuridders hun zegje wel even doen.
Dus zet die 150 KM/U (helaas) maar uit je hoofd

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

.

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 20, 2009 21:17

Ok, vreemd :?: In het nieuwsbericht dat Dennis post staat dat het aantal doden is gedaald tot 791...
Yep! En dat is winst ten opzicht van 1996 (toen Spee als landelijk verkeersofficier begon). 1180 waren het er toen. En toen begon hij allemaal rare dingen te doen waardoor er in eerste instantie een stagnatie in de trendmatige daling plaatsvond en vervolgens een flinke stijging. Als je zou uitgaan van een aanhoudend lineair verloop van het aantal verkeersdoden (zoals dat tussen 1980 en 1996 ook is geweest), zou het aantal verkeersdoden afgelopen jaar onder de 600 moeten zijn geweest. Omdat ik daar niet echt in geloof schat ik het aantal meer-doden als gevolg van Spee's bewind "slechts" op zo'n 1500. In zoverre vermoed ik dat Spee in ieder geval in één ding gelijk heeft gekregen: de mensen zijn inderdaad aan hem gewend geraakt en laten zich tijdens zijn geldjacht minder snel tot dodelijke situaties verlokken.

Terug naar “Het Forum Café”