Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Soms krijg ik het van die ***verkopers..

do okt 16, 2008 18:50

Ik en mijn ouders zijn al een weekje aan het zoeken naar een 156 voor erbij. Deze voormiddag eens gaan kijken naar een 156 1.6 in een erkende concessiehouder hier in de buurt (neen ik ga geen namen noemen :D ), auto stond netjes naast de garage geparkeerd. Nadat ik de auto even geïnspecteerd had, wist ik genoeg (zat vol met krassen en schavingen, uiteraard niks van in de advertentie terug te vinden :? :D , dus eigenlijk stonden we daar al voor nix, maar goed het was niet ver). Toch wilden mijn ouders even binnenin kijken, ik dus naar de balie van deze grote showroom en daar trefte ik de verkoper die mij enkele weken terug uitgebreid vertelde over de nieuwe Mito. Ik vroeg hem wat meer info over die 156, de verkoper in questie haalde de sleutel en zei me kortaf: "Ier, kijkt er maar eens naar". Daar moest ik het dus mee doen, geen informatie over de wagen, nix...man kwam zelf niet mee naar buiten. Misnoegd zijn we dan maar meteen vertrokken, hoewel er andere auto's stonden waar we interesse in hadden.
Ik vind het gewoon triestig dat zo iemand Alfa's mag (lees:moet) verkopen. Als ik naar Alfa zou overstappen en meteen zo een verkoper zou treffen, ik zou naar de garage ernaast gaan.
Hopelijk is ie bij de verkoop van de Mito iets klantvriendelijker.

SPIDERVELOCE1750

RE: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

do okt 16, 2008 18:55

Toch niet te snel gereden hé , op de Mechelsesteenweg ? :mrgreen:

Inderdaad jammer dat de meeste erkende dealers geen( in hun ogen ) " oude brol " meer willen verkopen . Maar ze staan natuurlijk ook flink onder druk ... :wink:

Er zijn toch nog alternatieven bij jou in de buurt ?

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

do okt 16, 2008 19:05

Toch niet te snel gereden hé , op de Mechelsesteenweg ? :mrgreen:

Inderdaad jammer dat de meeste erkende dealers geen( in hun ogen ) " oude brol " meer willen verkopen . Maar ze staan natuurlijk ook flink onder druk ... :wink:

Er zijn toch nog alternatieven bij jou in de buurt ?
Wie heeft het hier over de Mechelsesteenweg 8) :lol: :lol: .
Mm ze kunnen misschien wel onder druk staan, maar goed voor de naam is het toch niet :D .
Jup jup alternatieven genoeg hoor, maar de garage waar wij al jaren gaan had er geen te koop staan. Dit weekend gaan we kijken naar een SW van een particulier :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

do okt 16, 2008 19:17

de verkoper in questie haalde de sleutel en zei me kortaf: "Ier, kijkt er maar eens naar". Daar moest ik het dus mee doen, geen informatie over de wagen, nix...man kwam zelf niet mee naar buiten.
Om je (potentiële) klanten zo te woord te staan verdient zeker geen schoonheidsprijs, maar heb je gevraagd om wat meer informatie en is dat geweigerd? Of had de man in kwestie even zijn dag niet?

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

do okt 16, 2008 19:30

de verkoper in questie haalde de sleutel en zei me kortaf: "Ier, kijkt er maar eens naar". Daar moest ik het dus mee doen, geen informatie over de wagen, nix...man kwam zelf niet mee naar buiten.
Om je (potentiële) klanten zo te woord te staan verdient zeker geen schoonheidsprijs, maar heb je gevraagd om wat meer informatie en is dat geweigerd? Of had de man in kwestie even zijn dag niet?
Jup Dink, heb zelf gevraag om wat meer info, ofwel stond zijn hoorapperaat even niet aan :lol: :twisted:

Gebruikersavatar
Trenta3
Guru
Guru
Berichten: 1521
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:39
Locatie: Dendermonde

RE: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

do okt 16, 2008 19:51

OEI! Ik wist het direct over welke garage het ging!
Als je daar nieuw koopt , wordt je daar algemeen goed ontvangen!
Over 2de handswagens dat had ik nog al eens gehoord.
Oja! Mechelsesteenweg daar mag je wel maar 50 he! :lol: :lol: :lol: :driving:
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

do okt 16, 2008 19:57

OEI! Ik wist het direct over welke garage het ging!
Als je daar nieuw koopt , wordt je daar algemeen goed ontvangen!
Over 2de handswagens dat had ik nog al eens gehoord.
Oja! Mechelsesteenweg daar mag je wel maar 50 he! :lol: :lol: :lol: :driving:
Jaja weet ik, als 1 van de eersten was ik van die 50 op de hoogte :lol: ..
Wil hier nu geen topic openen om de garage een slechte naam toe te bezorgen, want weet verder niks van de service en dergelijke.
Wou gewoon mijn gedacht eens kwijt over sommige manieren van doen :wink:

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

do okt 16, 2008 20:03

tja, hetzelfde geld voor kopers waarmee je wat afspreekt en niet op komen dagen
(andere daar in tegen zeggen wel netjes af)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

do okt 16, 2008 20:07

tja, hetzelfde geld voor kopers waarmee je wat afspreekt en niet op komen dagen
(andere daar in tegen zeggen wel netjes af)
Daar zeg je wat, heb ik ook al enkele keren voor gehad, je offert een namiddag op om thuis te blijven en dan zit je daar...

Gebruikersavatar
Animale Bianco
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 11:28
Locatie: Den Haag

RE: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

do okt 16, 2008 20:23

Door foute verkopers kan ik totaal op een auto afknappen. Al snij ik mezelf daarmee in de vingers, dan ben ik in staat om een auto pardoes te laten staan. Idem trouwens als ik een offerte aanvraag, dan verwacht ik op alle mogelijke manieren gepaaid te worden met mooie beloftes enzo :wink: , en niet dat ik er eindeloos zelf achteraan moet bellen. Als men mij niet als klant wenst, ga ik net zo gemakkelijk ergens anders heen.
Laatst gewijzigd door Animale Bianco op do okt 16, 2008 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Spec: 258pk / 287Nm
Tune: KW Var.2 - Carbon GTA-Line tube - EtaBeta 20" Tettsut black - 225/30 R20 - SkyTune 2x TwinOval - Novitec soundpipe - Momo Millenium Evo - Ferodo DS2500 - CTF grooved discs - carbon plenum - F430 throttle body - BMC CDA

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

do okt 16, 2008 20:24

Door foute verkopers kan ik totaal op een auto afknappen. Al snij ik mezelf daarmee in de vingers, dan ben ik in staat om een auto pardoes te laten staan.
Idem hier, mag nog een superkoop zijn :? Ik zou er geen vertrouwen meer in hebben..

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

do okt 16, 2008 20:47

maar kan andersom,
je denkt een leuke verkoper te hebben en achteraf heb je zooi gekocht :wink:

of, je gaat wat kopen, het is toch niet helemaal wat je wilde hebben maar je zit er wel op een doordeweekse dag tot half 2 nog lekker te lullen over alfa's :lol: :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Super72
Member
Member
Berichten: 147
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:00

RE: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

vr okt 17, 2008 09:32

Tja, verkopers... Ik was een jaar of 23 en reed in een Alfa 33 1.5 (voor de liefhebbers: type 1). Het was de eerste auto die ik van mijn eigen salaris gekocht had en ik was er dan ook reuze trots op. Technisch was hij tot in de puntjes onderhouden, maar hoewel het dappere 33-je zich kranig weerde, was het overduidelijk dat hij de ongelijke strijd met het roestspook aan het verliezen was. Tijd om eens te gaan kijken naar een opvolger. Ik woonde destijds in Utrecht en toog op een zaterdagmorgen naar de lokale Alfa-dealer. Auto voor het pand geparkeerd en meteen doorgelopen naar de afdeling occasions. Terwijl ik in diepe bewondering naar een 33 zestienklapper stond te staren, werd ik op de schouders getikt. In de veronderstelling een enthousiaste verkoper te treffen, draaide ik mij opgewekt om, volledig bereid om over de aankoop van die 16V te onderhandelen. Het was inderdaad een verkoper, maar zijn openingszin verraste mij nogal: 'Is die bordeauxrode 33, die voor de deur staat, van u?' Ik knikte, waarop de man vervolgde: 'Wilt u die misschien daar weghalen? Achter het pand is ook parkeerruimte, zet u hem daar maar neer. Zo'n roestige auto is niet echt reclame voor ons bedrijf, dus die hebben wij liever niet zo prominent in het zicht.' De man draaide zich om en liep weg, mij ernstig in de war achterlatend. Ik ben in mijn oude, trouwe vriend gestapt en ben de zonsopgang tegemoet gereden. Nooit meer een voet in de showroom van die dealer gezet (hij zit er nog steeds, trouwens. Een zéér bekende naam in de Alfa-wereld. Het kan verkeren).
Laatst gewijzigd door Super72 op vr okt 17, 2008 11:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

RE: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

vr okt 17, 2008 09:41

Is gewoon triestig ja. Ik denk dat ze op die manier hun naam meer besmeuren dan je auto voor de deur te laten staan.
Maar ja hun aanpak lijkt blijkbaar te werken :? , anders zou ze er nu niet meer zijn :?

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

vr okt 17, 2008 10:25

tja, zou dat niet door de lease-fietsen komen :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Het Forum Café”