Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

zo okt 26, 2008 10:14

Soms zijn mensen gevoeliger voor de erkenning als klant-met-veel-geld dan voor het product zelf.

SQUADRA LEO
Guru
Guru

Re: RE: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

zo okt 26, 2008 11:24

zo is dat! En deze man is natuurlijk ook prive een uitdaging voor je!
Hij is waarschijnlijk al tig dealers afgeweest. Laat jij dan degene zijn die hem een Aygo door zijn strot duwt, idd die met de foute kleur die al twee maanden in voorraad staat!
Jij blij, hij blij! De baas blij...

En jij bent dan een betere verkoper dan al die andere die deze knakker al gesproken heeft...

Wat er verdiend word aan een Aygo is echt minimaal. Wat heb je dan aan een verkoop aan een klant waarvan je weet dat ie nooit meer terug komt. (onderhoud oid) Daarbij is Toyota "not amused" als er een nieuwe auto verkocht word met een abnormale korting buiten je rayon. Ik wil een goed gevoel overhouden bij een verkoop.

Enne een Aygo op voorraad ?? Was het maar waar. 8)

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 26, 2008 11:53

Daar zijn meerder oorzaken voor aan te wijzen waarom verkopers te weinig kennis van zaken hebben.
Het salaris wat een gemiddelde verkoper verdient is om te huilen, dus ja wat kan je verwachten van iemand als je niet bereid bent wat meer te betalen. Je krijgt waarvoor je betaald.
.
Dus als je weinig verdient, moet je ook maar weinig kennis van zaken hebben?? Sorry hoor, dan zoek je maar een andere baan waar je meer verdient of waar je meer lol in je werk hebt. Ik mag toch minimaal eisen dat een verkoper zijn folders kent (kan die desnoods 's avonds voor het slapen gaan nog even doorbladeren (doe ik ook 8) ) Bij bijv. een Alfa met maar stuk of 6-7 modellen moet dat toch niet teveel moeite zijn. Is verdorie je werk toch?? Moet een orderpicker die nou ook bepaald geen topsalaris heeft, na 3/4 van zijn orders die hij loopt, ook maar zeggen "zo, nu is het genoeg voor vandaag, meer krijg ik niet betaald?"

Veel verkopers snappen niet, dat klanten (zeker prive) een autokoop zien als een bijzondere happening. Daar wil je je goed bij voelen en ben je soms met het hele gezin al weken mee bezig. Dan wil je niet een zaak binnenlopen waar je nog geeneens fatsoenlijk wordt aangekeken. Zo van "help, een klant loopt bij ons binnen!".

Auto's kopen is in veel gevallen de op een na duurste aankoop in je leven, dat is niet ff shoppen bij de AH. En verkopers vragen ook zelden echt naar jouw wensen. Die man met die korting is inderdaad een uitdaging. Wat wil die nou echt, en hoe hou je m binnen?

Groet Sudman
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 26, 2008 17:21

ook waar. Je zou het volgende kunnen vertellen: Ik geef U geen korting op de aanschafprijs, maar ik ben erg overtuigd van de kwaliteit van onze werkplaats. Mag ik U dan voorstellen dat U de auto koopt voor de sticker prijs, en dat wij dan 'puntje puntje puntje ' (vul zelf in) doen qua onderhoud waarbij ik U garandeer dat U de eerstkomende 4 jaar helemaal gelukkig gaat zijn met deze automobiel, tegen absoluut minimale kosten, waardoor ik U kan verzekeren dat U bij ons op termijn veruit goedkoper uit bent dan bij onze concullega's?
Mocht U dan nog tevreden zijn, dan gaan we daarna weer kijken hoe wij de wagen op zo gunstig mogelijke voorwaarden , hetgeen weer een voordeel is voor U, in kunnen ruilen!
Wat zegt U?
Een koopcontract?

Ik zal U even koffie inschenken en dan maak ik dat in orde voor U!

:wink:

omdat er weinig marge op een auto zit maar niet je beste beentje voorzetten om de pitch te doen, de sale te beklinken? Onzin!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 27, 2008 12:17

Wanneer je de verkoopprijs van een (nieuwe) auto afzet tegen het gemiddelde inkomen, dan pas heb je een idee hoe duur een auto eigenlijk is. Ik kan enkel aansluiten bij het beeld dat door o.a. Berlinista/Sudman1500 is geschetst. Wel denk ik dat menigeen het verkopen vanuit een showroom onderschat. Het vergt nagenoeg geen inspanning om de noodzakelijke kennis eigen te maken maar het blijft de kunst iedere keer weer de juiste toon aan te slaan. Sommigen kijken al naar de deur als je te formeel bent en anderen trekken geen popie jopie.
Zoveel mensen en uiteraard zoveel meningen over autoverkopers. Ik ben het verkoopgesprek niet altijd goed begonnen en was geen rasverkoper maar je kunt veel rechtrekken door je huiswerk te doen,
enthousiasme te tonen en het is makkelijk scoren als de concurrent verzaakt.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Hylke
Moderator
Moderator

ma okt 27, 2008 17:19

Ik zit al wat langer in de verkoop van vanalles en nog wat.
Uiteindelijk draait het om een ding: gunnen.

Ik kan een ontzettende lul zijn en een hekel hebben aan een verkoper, maar er wel kopen.
Dan gun ik hem de deal op basis van de kwaliteit van de deal.
Of ik ben super relaxed en kan lezen en schrijven met hem en er kopen.
Dan gun ik hem de deal op basis van de kwaliteit van de deal.

Lijkt op het eerste gezicht exact hetzelfde, maar het idee erachter verschilt wel.
Wat ik in ieder geval altijd probeer is om mensen in hun waarde te laten, maar niet vergeet af en toe kritisch te zijn.
Naar mijn mening zijn mensen namelijk niet op zoek naar een ja-knikker.

Ik ben nu bezig met de keuze van een nieuwe lease-auto.
Weet dat een dealer er niets aan zal verdienen omdat dit via 1 centraal uitgifte punt geregeld zal worden.
Uiteindelijk kan hij wel het onderhoud binnen halen, gezien mijn kilometers is daar nog wel wat op te verdienen.
Met de informatie die ik nu gekregen heb, rij ik straks een veel luxere uitvoering, voor hetzelfde budget.
Is voor mij reden genoeg om die dealer de deal te gunnen, en toch heeft het hem niets gekost.

Goed geregeld dacht ik zo, ik ben tenslotte te spreken over de desbetreffende dealer.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

sudsprint
Guru
Guru

di nov 04, 2008 19:14

Afgelopen vrijdag het borgclipje van de schakelstang(33) verloren.

Anwb gebeld en deze heeft een noodreparatie verricht met tie-wraps :shock: Heb nog geopperd om het met een ijzerdraadje weer vast te zetten maar volgens de deskundige zou dat niet werken. Prima!!!!! Na 10x schakelen lag ik dus de volgende ochtend zelf onder de auto met een ijzerdraadje. Sindsdien geen problemen

Maar nu komt de grote ergernis. Verleden jaar was ie ook al verdwenen en voor een redelijk hoog bedrag vervangen door de lokale "dealer". Niet getreurd dacht ik! Op naar hetzelfde bedrijf!
Na een tijdje bij de balie gewacht te hebben was iemand bereid om eens met me te praten.

Antwoord: Nee meneer die hebben we niet meer. En ja ik kan ze wellicht bestellen maar dan moet ik er meteen 20 ofzo bestellen en die verkoop ik nooit weer. Nou mij zie je als klant nooit weer!!!

Het kan ook anders.

Gister online een bestelling bij Tuynder gedaan. Ik dacht nog om het zo snel mogelijk in huis te krijgen het maar onder rembours te laten verzenden(geen prijsopgave e.d.) Heb keurig een bevestigingsmail gekregen.
En dan kom je de volgende dag thuis. Op de mat vind ik een envelope van Tuynder met de onderdeeltjes en het verzoek om het zelf maar over te maken. Dus zonder rembourskosten

Kijk!! dat is nou service. Iemand die nog nooit eerder iets bij je heeft gekocht toch uit de brand helpen, want aan die 4,22 hebben ze denk ik niets kunnen verdienen. Behalve een nieuwe klant welke wel weer terug komt.

Kortom, ik GUN Tuynder mijn volgende "bestelling"
:D
Laatst gewijzigd door sudsprint op di nov 25, 2008 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

rz
Full Member
Full Member

di nov 04, 2008 20:28

sja, mijnheer tuynder is door zijn inzet gegroeid van ober tot een succesvolle zakenman!
ik ben heel tevreden over hem :lol:

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 04, 2008 20:49

en zo werkt dat en niet anders!

Inzet!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Frits
Guru
Guru

di nov 04, 2008 21:39

Kijk!! dat is nou service. Iemand die nog nooit eerder iets bij je heeft gekocht toch uit de brand helpen, want aan die 4,22 hebben ze denk ik niets kunnen verdienen. Behalve een nieuwe klant welke wel weer terug komt.

Kortom, ik GUN Tuynder mijn volgende "bestelling"
:D
En omdat mond-tot-mond reclame de allerbeste reclame is die je kunt krijgen.

Ik deel deze ervaring, maar ik kan de onderdelen zelf ophalen. Ik blijf me verbazen dat ze een onderdeeltje van 1 euro ergens in het magazijn ophalen (hier 5 minuten over doen, groot magazijn) en dan vrolijk nog een bonnetje maken. Winst lijkt me dan niet de grootste drijfveer, service wel.
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

sudsprint
Guru
Guru

di nov 04, 2008 22:04

en zo werkt dat en niet anders!

Inzet!
Helemaal mee eens!!!!!
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:

Hylke
Moderator
Moderator

di nov 04, 2008 23:09

Heb ik iig weer een adresje voor als ik iets onmogelijks zoek!
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

sudsprint
Guru
Guru

di nov 25, 2008 23:20

Vandaag 45 minuten gereden met houtje ijzerdraad oplossing om toch maar bij de garage te komen waar ik wel vertrouwen in heb.

Meteen werd er een brug vrij gemaakt om het beruchte clipje te monteren. Tijdens het monteren merkte men ook twee uitlaatophangrubbers op welke aan vervanging toe waren.
Deze zijn nu ook vervangen en ik kan weer lekker schakelen. Wat een genot.

Oh, kosten: 0 euries.
Naast omfietswijnen zijn er dus ook omrij garages.

I rest my cace.
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 26, 2008 14:01

ben toch minder tevreden met tuynder, ik vond ze vele malen beter toen ze nog in het oude pand zaten...

toen hadden ze naar mijn gevoel ook meer oude spullen, nu ze in een duurder pand zitten verkopen ze alleen nog maar spul voor de lease-auto's (logisch ook want hij moet ook geld verdienen) alleen vind ik het dan zo jammer dat hij het speciale spul niet meer heeft (denk aan 33, 75, etc)

daarnaast reageert een verkoper ook op hoe een klant zich gedraagt, doe je nooit moeilijk over betalen dan wordt je een andere keer wel weer gematst (ten minste, mijn ervaring bij de 2 garages waar ik wel eens kom)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Herbieyy
Member
Member

wo nov 26, 2008 17:59

Ik heb 3 keer wat besteld bij tuynder, en 3 keer was er wel wat verkeerd...
Dit wordt dan nog net zo beetje opgelost, maar van harte gaat het niet.......
Krijg je bericht van terugzendkosten krijg je terug, stuur je dat terug, krijg je niets....

Ik heb het behoorlijk met ze gehad :wink:

Terug naar “Het Forum Café”