Escort rs2000 mk 1(ben niet zo van de duitse auto's maar deze vind ik wel mooi)
Lotus sunbeam.
NSU prinz TT
mini 1275 gt
"The car comes in two versions: the short tailed 1300 and the long tailed 1600. They changed from one to the other in 1972. First released to the public in November 1969 at the Turin motor show the car looked fast, however it is only 5kmh faster than the 1300 GT and even though the early cars had alloy doors and bonnet it is only 10 Kg lighter, so the performance could not justify the 800,000 lira difference in price.lafaard! zagato junior!
1600 is sowieso niet mooi en inderdaad zijn ze erg prijzig."The car comes in two versions: the short tailed 1300 and the long tailed 1600. They changed from one to the other in 1972. First released to the public in November 1969 at the Turin motor show the car looked fast, however it is only 5kmh faster than the 1300 GT and even though the early cars had alloy doors and bonnet it is only 10 Kg lighter, so the performance could not justify the 800,000 lira difference in price.lafaard! zagato junior!
Dit gecombineerd met de huidige kostprijs van zo'n apparaat..
Om Griekse taferelen te voorkomen ben ik dan liever maar even een lafaard i.p.v. hersenloos.
Gewoon rappe 2.0 erinJZ zou gaan: vanaf 1969. Klus je gewoon een 1600 motor in een 1300.
lees jij de regelementen om voor een FIVA card in aanmerking te komen maar eens door. denk dat een 2.0 niet mag, weet ook niet in hoeverre de keurmeesters de noodzakelijke kennis hebben trouwens..Gewoon rappe 2.0 erin
Tja een Guilia zoek rijden (weet niet wat dat voor een type is trouwensEen 2CV niet goed? Laat me niet lachen! Ik rij al 15 jaar klassieke rally's in zowel een 2CV als een Bertje. Classic SLS, Gelderse Valei Rit, Deltarally, Rally van de Grensstreek, ROZ Classic, Classic Gelderlandrit en zo nog veel meer! Best een beetje ervaring mag ik dus wel zeggen.
Dit jaar meegedaan aan de Tulp met de 2CV. Een standaard versie uit 1965 voorzien van trommels rondom en een 2CV6 blokje dat geheel standaard is (moet ook wel anders krijg je geen FIVA ID Card). Geen rolkooi, zelfs geen veiligheidsriemen. Bij de start altijd blikken van deelnemers met complete rally-auto's van tienduizenden euro's die afwijzend naar de 2CV kijken. Maar dan.... Gedurende de rally altijd veel deelnemers die de Eend niet bij kunnen houden (wegligging) en zich afvragen of de auto wel standaard is (en ja dat is ie). Natuurlijk zijn er ook deelnemers die hun neus ophalen voor je en dat blijven doen. Ik lach erom. De bekende mannen met handschoentjes, rode bandplooibroeken en de hete aardappel in de keel.
Dit jaar 5e geworden in de Tulp met de Eend en daarmee zo'n 70 Porsche's, Alfa's, Healey's en andere volledig geprepareerde auto's achter me gelaten.
De kunst van het historische rallyrijden is helemaal niet alleen snelheid. In de afgelopen 15 jaar heb ik natuurlijk ook wel gemerkt dat ik met de Alfa sneller ben en dus wat meer tijd kan goedmaken (als je verkeerd gereden bent). Of toch even kijken of de andere weg niet wat korter was en dus zo een controle ophalen. Maar........... het gaat bij het historische rallyrijden om het navigeren. Als je dat goed
doet kun je dus ook met een Eend heel ver komen! En zeg nou zelf. Wat is er leuker dan alle verwaande patserige mannetjes in hun dure bolides zoek te rijden?!
Natuurlijk wordt er hard gereden. Natuurlijk rij ik ook op de limiet van de Eend. Maar als ik in een afdaling een Guilia zoek rij heb ik de grootste lol.
Dus, koop iets leuks met een beperkt budget en ga lol hebben!