Het is gewoon een feit dat de meeste jongens die net hun rijbewijs hebben gehaald menen dat ze de auto onder de knie hebben. Maar het feit is, is dat je met gewoon rijden helemaal niks mee maakt. Ik weet nog dat ik voor de eerste keer het fenomeen aquaplaning meemaakte, in de lesauto. Je hebt dan geen idee wat er gebeurd, maar later besef je je wel dat je de volgende keer maar iets minder snel door die bocht op de snelweg gaat. Ik bedoel te zeggen, dat je alleen niet kan overzien, als je net je rijbewijs hebt. Dat ik ook de reden dat ik helemaal geen gekke dingen doe met mijn auto. Ten eerste vind ik dat zonde voor de auto, en mijn lichaam als er zoiets gebeurd, ten tweede weet ik dat ik dan geen controle meer heb.
Als ik 140 rij, vind ik dat snel genoeg. Ik vind het prachtig dat een 75 1.8 op papier 195 kan, maar het hoeft van mij echt niet. Ik kan alles goed overzien bij 140 kilometer per uur. Sneller en ik raak het overzicht kwijt. Misschien komt het doordat ik pas een dik jaar autorij, misschien heef iedereen dat maar wil niemand dat toegeven.
Ik hoef voor niemand stoer te doen, want dat doet het uiterlijk van mij auto al. Ik hoef geen uitslover te spelen door snelheid en Fast en the Furious praktijken.
punt