yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Auto gekocht maar wil niet starten

wo mar 21, 2007 23:12

Allemaal deze spirit en we zitten voor jaren goed, hier :wink:
Daar ben ik niet bang voor, komt wel goed hier 8)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo mar 21, 2007 23:13

Ik ben de laatste tijd best tevreden over het forum:
Wat ik niet wil lezen sla ik meteen over en soms lig ik helemaal dubbel van het lachen.
Dat is heeeel belangrijk imho :!:
It's not easy, being green (kermit)

Dinky Boy
Miniaturista

wo mar 21, 2007 23:26

(...) En er mag wel eens wat beter de hand worden gehouden aan de opzet van de 'gespot'-rubriek. Al die waaaahmoetjenouweereenskijkenwateensjonniebak-topics horen niet daar maar in 't café thuis. Naar mijn persoonlijke mening horen dergelijke afzeiktopics al helemaal niet op het forum thuis, maar dat staat los van deze discussie. De gespot-rubriek is bedoeld voor items die je niet zelf te koop aanbiedt, maar waarvan je verwacht dat het voor een andere forummer een buitenkansje kan zijn. Dat staat er ook bij, maar dat wordt kennelijk niet gelezen.
Kijk, daar moet een bepaalde strategie gevolgd worden. De strategie die de moderatoren volgens is ééntje van "leven en laten leven" tenminste, zolang er geen klachten zijn, of iets in strijd is met het forumreglement, grijpen wij zelf niet in. Een zoveelste waaaahmoetjenouweereenskijkenwateensjonniebak topic, hoeft niet weg, zolang niks in strijd is met de forumvoorwaarden, of zolang niemand een gegronde klacht uit.
Dat was een persoonlijke kanttekening mbt de sjonniebak-topics en vraag dus ook niet om slotjes. Ik geef alleen aan dat de gespot-rubriek vervuild is met topics die daar niet thuishoren. Wat dat betreft is het halve forum een café geworden.

En toch, net als Roy en waarschijnlijk een heeeeeeeeleboel anderen vind ik het hier nog steeds leuk.

Alleen zal je nu en dan 'het bed eens moeten opschudden' om er weer lekker in te kunnen liggen :wink:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 21, 2007 23:30

Alleen zal je nu en dan 'het bed eens moeten opschudden' om er weer lekker in te kunnen liggen :wink:
zeer juist ! en mensen zoals jij, die het goed met de SCARB, en vooral met het forum, voorhebben moeten hun mening blijven verkondigen ! :thumbs:
Wordt gewaardeerd :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

RE: Auto gekocht maar wil niet starten

wo mar 21, 2007 23:32

Het zou al helpen als een topic titel niet 1 nietszeggend woordje was, maar wat meer zegt over wat in het topic te verwachten, zodat niet geinteresseerden het gelijk kunnen overslaan. Ik bedoel maar, een topic als `wat ik nu heb gezien` of `vraagje`. Op ander forums kun je boven de topic titel hooveren en dan krijg je een ballonnetje met de eerste regels van het topic, vaak genoeg om te beslissen kijken of niet.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 21, 2007 23:34

Of "heeeellluup", nog zo'n favoriet. Ik moet zeggen dat het bij mij heel dikwijls jeukt om topic titels aan te passen, maar ook dat komt betuttelend over bij de topic starter, vrees ik :?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Rees-Cees

wo mar 21, 2007 23:37

Of "heeeellluup", nog zo'n favoriet. Ik moet zeggen dat het bij mij heel dikwijls jeukt om topic titels aan te passen, maar ook dat komt betuttelend over bij de topic starter, vrees ik :?
done Mies thanks

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 21, 2007 23:37

Niet twijfelen! Een juiste topic-titel is beter voor iedereen, inclusief de topic-starter.
It's not easy, being green (kermit)

Rees-Cees

wo mar 21, 2007 23:39

Niet twijfelen! Een juiste topic-titel is beter voor iedereen, inclusief de topic-starter.
hahahahaha

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 21, 2007 23:51

Ligt er ook weleens aan bij wie. Meestal heb ik inderdaad zoiets van laatmaargaan; als het iemand is die elke keer met zo'n topictitel aan komt zetten, kan het toch eens zinvol zijn om hem/haar uit te leggen wat het doel ervan is.

Op het forum van m'n andere club is het woord "spoed" de laatste tijd favoriet in de topictitel. Soms begrijpelijk (als je koplamp het niet doet en je weet niet waarom niet (lampje al getest en zekering is dezelfde als de andere koplamp, dus dat is het ook niet) en je moet de volgende ochtend in het donker weer naar je werk...), maar vaak overbodig. Bvb de topictitel "hoe vastzetten spoed", blijkt de vraag te zijn hoe je racegaas op een bumper vast moet zetten; ik zie daar de spoed niet van :?

Wel ben ik van mening dat in dergelijke gevallen het niet altijd de mods hoeven te zijn die een persoon op dergelijke dingen wijzen. Dat kunnen de "gewone" forumgebruikers ook best doen als ze daar behoefte toe voelen.

Technisch gedeelte bovenaan lijkt me geen gek plan, zal allicht schelen. De ervaring leert overigens wel dat er toch nog mensen kans zien om naar het Café te scrollen en hun vraag daarin te dumpen, maar dat blijf je toch houden vrees ik. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik zelf enige tijd geleden nog een topic heb geopend in het Café waarvan ik me de volgende dag bedacht dat-ie eigenlijk in Gespot had gemoeten :oops: Aangezien er toch geen reacties op kwamen heb ik het uitroepteken maar gelaten voor wat het was, maar ook een redelijk ervaren forummer vergist zich blijkbaar nog weleens.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Dinky Boy
Miniaturista

wo mar 21, 2007 23:58

Wel ben ik van mening dat in dergelijke gevallen het niet altijd de mods hoeven te zijn die een persoon op dergelijke dingen wijzen. Dat kunnen de "gewone" forumgebruikers ook best doen als ze daar behoefte toe voelen.
Bij voorkeur met een PB'tje. Meestal voelt het onprettig als je openlijk gecorrigeerd wordt. Hangt ook heel erg van de toon af natuurlijk.

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Heeeellluup: auto gekogt maar wiel nie stahrtuh

do mar 22, 2007 00:11

Hangt idd van de situatie af, maar in het openbaar kan in sommige gevallen best. Dat is in genoemd spoed-voorbeeld ook gebeurd: "als je zoveel spoed ermee hebt had je de zoekfunktie kunnen gebruiken, had je gelijk je antwoord gehad" met daar achteraan een concreet antwoord. Voor de goede orde: TS was al enkele maanden een regelmatig bezoeker van het forum, dus dan mag m.i. worden verondersteld dat je een beetje de weg weet.

Maar misschien ben ik daarin te hoopvol. Er wordt bvb ook nog te vaak gevraagd naar bedradingsschema's (die al jaren in de FAQ staan).
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 22, 2007 09:27

ondanks dat er een hoop zooi tussen zit leverd het forum toch steeds meer op...

bv:
Oh ja er rijdt 5 minuten geleden nog Jorioni Cooperini bij mij weg met vier prima velgen voor een vriendje.
tja, door dit forum hoef ik niet naar A'dam, heb ik een koppeling geregeld voor weinig voor jorioni....

en zo ook bijvoorbeeld het topic om mensen elkaar te helpen door spullen mee te nemen voor anderen
of de waanzinnig snelle reacties op een technische vraag, was binnen 3 min geholpen.

mindere dingen zijn er ook:
de zoveelste vraag hoe je 50pk meer krijgt voor 100 euro en dergelijke, zelfs sommige mensen heb ik uit mijn msn lijst weer gewist, omdat ik continu de vraag kreeg hoe zijn 33 beter werd. Tja, alles kost geld en alles is in verhouding. Ik weet wel ongeveer waar je welke spullen moet halen, maar als je iets goeds wilt doen met geode spullen kost het gewoon geld.

daarnaast werkt de zoek funtie niet echt heel goed vind ik, daarom wordt daar te weinig gebruik van gemaakt. Ikzelf gebruik hem wel regelmatig, maar als je met google zoekt vind je wel meer. En anders start je weer een nieuw topic.

over het topic gespot, we zouden het kunnen verdelen in meerdere onderdelen: gespot alfa's en alfa onderdelen, gespot alfa plaatjes en filmpjes en gespot andere alfa gerelateerde aspecten (miniaturen, vlaggen, bekers, technische handleidingen etc etc)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Heeeellluup: auto gekogt maar wiel nie stahrtuh

do mar 22, 2007 10:11

over het topic gespot, we zouden het kunnen verdelen in meerdere onderdelen: gespot alfa's en alfa onderdelen, gespot alfa plaatjes en filmpjes en gespot andere alfa gerelateerde aspecten (miniaturen, vlaggen, bekers, technische handleidingen etc etc)
vind ik wel een goed idee :wink:
soms kom je gewoon ook alfagerelateerde zaken tegen die niet voldoen aan de door Dinky Boy genoemde eisen maar die je toch graag met medeAlfisti wilt delen, en dat moet ook gewoon kunnen vind ik.

verder ben ik het er wel mee eens dat er op dit forum een hoop topics op verkeerde plaatsen staan en er ook een hoop doelloze, onzinnige topics geopend zijn.
topics als, wie heeft de snelste auto etc vind ik niet echt bij dit forum passen, het is de GTI club niet :roll:
Ik ben hier natuurlijk relatief nieuw en ik kan niet meepraten over "die goeie ouwe tijd" maar ik heb het hier wle uitstekend naar mijn zin en ik hoop dat ik binnenkort (als ik mn rijbewijs heb en in de 75 mag sturen) ook kan meepraten in de technische topics etc. dat doe ik nu nog weinig (ik lees ze wel overigens) omdat ik vind dat ik hier nog niet van toegevoegde waarde kan zijn, ik heb gewoonweg nog te weinig kaas gegeten van autotechniek maar ik ben hier wel erg leergierig naar. :roll:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415

Scelta di Potenza

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

do mar 22, 2007 10:37

:? Idd is het 1 groot cafe geworden. Valt er niks te melden? Doe het dan ook niet! Zo veel topics die verzonnen zijn voor wat? Om maar iets te melden? Het forum valt heus niet om als er een dag niks gepost zou worden. Helaas een erg hoog onzin gehalte... Laat het over alfa's gaan! Kan niet moeilijk zijn toch?
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Het Forum Café”