Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: iemand al ooit deze site bezocht??

do dec 29, 2005 10:11

En nu zijn het slechts foto's. Ik wil me niet voorstellen hoe het is als je als agent hier bijkomt of hoe een brandweerman zich moet voelen als hij zo'n auto moet openknippen.
Nee ik ook niet. respect voor die mensen !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

stennie
Advanced Member
Advanced Member

RE: iemand al ooit deze site bezocht??

do dec 29, 2005 10:17

Ik ben toch aangenaam verrast over de reacties over het 18+ gedeelte.

Gelukkig bestaat er voor de hulpverleners ook nog zoiets als het voeren van gesprekken over wat zij allemaal meemaken.
Van een kennis, die bij de brandweer zat, heb ik wel gehoord dat het nazitten voor de hen heel erg belangrijk is. Iedereen kan dan zijn verhaal kwijt.

Ooit heb ik het zelf meegemaakt dat er een auto in een sloot was gereden en dat ik net te laat aankwam........ voor mijn ogen is toen een vrouw gestorven en daar heb ik heel lang last van gehad. Ook al zei de dokter, die later aanwezig was, dat ik er toch niets meer aan had kunnen doen. Ik heb het die kennis toen voorgelegd en hij heeft mij toen gezegd dat er over praten heel erg belangrijk is, hij sprak uit eigen ervaring.

Ik heb uiteraard de 18+ foto's wel gezien en inderdaad het respect voor de hulpverleners is bij mij erg groot :thumbs:
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 29, 2005 10:32

Ook al kan je er niks aan doen, Stennie, je hebt toch maar weer gezien en meegemaakt :? Kan me voorstellen dat zoiets lang blijft hangen. Heb deze foto's gisterenavond gezien en ben er nog niet goed van. Praten is volgens mij de enige oplossing. Stel je voor (en dit is niet schockerend bedoeld of zo) dat je net terugkomt van zoiets en je zit thuis aan tafel met je hamburger voor je neus... :? Volgens mij eet je gewoon dagen niet ! Zoals Reijnaje opmerkt: dit zijn maar foto's he ! Een fractie van wat je ziet als je er voor staat....En 't is niet alleen kijken voor deze mensen, ook aanraken, bijeenschrapen enz enz.....
Mag er echt niet aan denken ! nogmaals: respect !!!!!!!
Zijn toch enkele agenten op het forum ? Benieuwd naar hun reacties, hoe zij dit ervaren (als ze er al over willen praten, natuurlijk ;) )

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do dec 29, 2005 11:48

.
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op di jan 10, 2006 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 29, 2005 12:01

Neemt niet weg dat ik dergelijke plaatjes walgelijk vindt. Walgelijk omdat iemand dergelijke situaties zomaar op het "web" neerzet. Na het bekijken van dergelijke beelden hebben de meeste mensen namelijk de behoefte aan een stukje ondersteuning om de beelden/ideen weer even in het juiste perspectief te zetten.
Volledig mee eens. Dat aspect is hier nog niet aan bod geweest. Waarom zoiets op het net zetten ? Volgens hen om "mensen aan te zetten voorzichtiger te rijden". Getuigt ook van weinig respect voor de nabestaanden. Fijn als je zo plots een foto van de vader, broer of beste vriend mag vinden. :?
Waarom kijken we dan met z'n allen ? Nou ja, hang ergens een touw met een briefje d'r aan "niet aan het touw trekken".... :wink: Ik geef toe dat ik spijt heb dat ik gekeken heb. Zoals eerder gezegd, sommige foto's zijn "draaglijk" (maar niet minder erg of gruwelijk). Maar die foto van die vrouw in de Seat....Daar ben ik echt nog steeds niet goed van. Kan me wel voorstellen, wat @@ schrijft (dank voor die posting trouwens, zo horen we 't ook eens van de andere kant), dat het "went", dat je een zekere immuniteit opbouwt hiertegen. Maar 't moet toch een zware taak zijn. We hebben hier (gelukkig) geneens foto's van kinderen gezien ! :?
Als je een autowrak vanonder een vrachtwagen uitsleept, verwacht je natuurlijk geen feestje in die auto...maar toch, je moet het kunnen ! Ik zou iedere keer opnieuw bang zijn om te kijken. Nogmaals: respect voor diegenen die dit als dagtaak WILLEN doen !

@@@: hoe sta jij tegenover het tonen van zulke foto's aan mensen die bijvoorbeeld stomdronken achter het stuur zijn aangetroffen ? Is hier bij ons enkele jaren terug redelijk wat om te doen geweest. Persoonlijk ben ik voorstander.

Bialbero1962
Member
Member

do dec 29, 2005 12:04

Ik kon het ook niet laten om te kijken :oops: en ik ben er redelijke beroerd van. Ik denk meteen aan wat er zomaar ineens op straat kan gebeuren en ook nog eens aan het risico dat je dierbaren lopen. Anderzijds kan je jezelf en/of je vriendin en familie niet veilig thuis opsluiten uit angst voor deze risico's. Het herinnert wel aan de gevaren.

Overigens vind ik dat de opschriften bij die foto's wel van weinig respect getuigen..

@ @lfa@lgra: respect voor jullie werk!
Scarbnr:04609
Alfa Romeo Spider 2.0., 1993, rosso proteo
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8v WB 1996, nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive, 2009, grigio sterling
Eerste Alfa: Giulietta 2.0 Lusso, 1984

SPIDERVELOCE1750

do dec 29, 2005 12:11

Neemt niet weg dat ik dergelijke plaatjes walgelijk vindt. Walgelijk omdat iemand dergelijke situaties zomaar op het "web" neerzet. Na het bekijken van dergelijke beelden hebben de meeste mensen namelijk de behoefte aan een stukje ondersteuning om de beelden/ideen weer even in het juiste perspectief te zetten.
Volledig mee eens. Dat aspect is hier nog niet aan bod geweest. Waarom zoiets op het net zetten ? Volgens hen om "mensen aan te zetten voorzichtiger te rijden". Getuigt ook van weinig respect voor de nabestaanden. Fijn als je zo plots een foto van de vader, broer of beste vriend mag vinden. :?
Waarom kijken we dan met z'n allen ? Nou ja, hang ergens een touw met een briefje d'r aan "niet aan het touw trekken".... :wink: Ik geef toe dat ik spijt heb dat ik gekeken heb. Zoals eerder gezegd, sommige foto's zijn "draaglijk" (maar niet minder erg of gruwelijk). Maar die foto van die vrouw in de Seat....Daar ben ik echt nog steeds niet goed van. Kan me wel voorstellen, wat @@ schrijft (dank voor die posting trouwens, zo horen we 't ook eens van de andere kant), dat het "went", dat je een zekere immuniteit opbouwt hiertegen. Maar 't moet toch een zware taak zijn. We hebben hier (gelukkig) geneens foto's van kinderen gezien ! :?
Als je een autowrak vanonder een vrachtwagen uitsleept, verwacht je natuurlijk geen feestje in die auto...maar toch, je moet het kunnen ! Ik zou iedere keer opnieuw bang zijn om te kijken. Nogmaals: respect voor diegenen die dit als dagtaak WILLEN doen !

@@@: hoe sta jij tegenover het tonen van zulke foto's aan mensen die bijvoorbeeld stomdronken achter het stuur zijn aangetroffen ? Is hier bij ons enkele jaren terug redelijk wat om te doen geweest. Persoonlijk ben ik voorstander.
Der is hier dacht ik ook nog eens zoiets langs gekomen en door Jorix vakkundig verwijderd . Ook toen heb ik NIET gekeken .
Het verschil deze keer is dat er een erg opbouwende discussie over wordt gevoerd en dat vind ik persoonlijk erg interessant en een mooi voorbeeld van hoe het wel kan :wink:

Wat die confrontaties betreft van dronkenlappen achter het stuur met dergelike gruwelijke taferelen , ben ik ook absoluut voorstander . Ik dacht dat de "daders " toen ook verplicht gemeenschapswerk moesten doen op de spoeddienst tijdens de weekends . Heb toendertijd enkele reacties gelezen en gezien en die " stommelingen " waren het unaniem met elkaar eens dat het hen geen tweede keer zou gebeuren . Er blijven altijd mensen die erger dan ezels zijn natuurlijk ...

Voor de rest ook diep respect voor degenen die omwille van hun dagelijks werk hiermee regelmatig geconfronteerd worden . We kennen persoonlijk enkelen die hier bij de gerechtelijke politie werken en die heben het ook sterk nodig om regelmatig samen eens flink door te zakken en een soort van galgenhumor te gebruiken om zelf psychisch het hoofd boven water te houden .

Kristal

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 29, 2005 12:14

@michel en @@. Die vraag kwam ook bij mij op. het tonen van deze plaatjes aan notoire drank-rijders zou dat helpen ? :-k Persoonlijk denk ik van niet ;omdat iemand die zo stom is om met teveel drank op achter het stuur te kruipen,ook wel te stom is om oorzaak en gevolg te begrijpen. :?
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

stennie
Advanced Member
Advanced Member

do dec 29, 2005 12:16

Ehh:

Bijna elke week zie ik dergelijke beelden, maar ik kan je vertellen dat dat toch wel went. Dat komt mede omdat je bezig bent:
Is het echt wennen aan???? Of wordt je harder erin? Ik kan het mij niet voorstellen dat dit soort zaken "wennen"
Moet ik het zien als: meer eelt op de ziel..., dat je er makkelijker mee om kunt gaan: Het wordt toch nooit gewoon?

Moeilijk om het onder woorden te brengen dat gevoel van " Wennen"

@ Michel: weet je wat het meest luguber was: de zoon van die vrouw kreeg later een relatie met een goede collega van mij, en dan komt het ter sprake........ :oops:
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 29, 2005 12:29

Ik heb lekker niet geklikt... als ik de foto's al zag zonder mensen in beeld, zoals die motoren in auto's geboord :roll:

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

do dec 29, 2005 12:58

De foto's doen me denken aan een campagne die dokter Beaucourt een aantal jaren geleden voerde
naar aanleiding van de week-end ongevallen in Belgie, je werd dan uitgenodigd in een filmzaaltje en na
een uiteenzetting kreeg je een megafotreportage te zien met dit soort beelden met bijhorend commentaar van dokter
Beaucourt over de oorzaak, naam, ouderdom slachtoffer, ......... werkte wel iig
trasforma il meglio in massimo

jaben
Advanced Member
Advanced Member

do dec 29, 2005 13:45

Even dit topic weer opfrissen.

Op de site staat ook de volgende foto:
Afbeelding

Erg grappig: Ik was afgelopen zomer op Texel en kwam deze dame tegen. Zeker geen onaangenaam gezicht. Blijkbaar heeft toen iemand er een foto van gemaakt.

Het punt was wel dat ik zoals een echte man aan het kijken was......terwijl ik reed! Al mijn inzittende konden mij er niet op wijzen dat een vluchtheuvel snel op mij af kwam. Zij hadden het namelijk ook te druk met kijken naar deze dame.

Gellukig kon ik nog net uitwijken!
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 29, 2005 13:53

:? :? :shock:

Ik kan me altijd kwaad maken over de veroorzakers, zoals die man in die Seat... Haal dan niet in lul! :evil:

Maarja, hoevaak heb je zelf niet dat het maar nét goed gaat omdat je bv een inschattingsfout maakt? [-o< Ik heb zelf ook al een paar lelijke klappers mee gemaakt, gelukkig zonder noemenswaardige kleerscheuren, en weet dus dat een ongeluk in een klein hoekje zit..

Geen leuke foto's, maar ze blijven aan je knagen en dat heeft een goede uitwerking op je rijgedrag...
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 29, 2005 13:59

Geen leuke foto's, maar ze blijven aan je knagen en dat heeft een goede uitwerking op je rijgedrag...
volledig mee eens :thumbs:

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 29, 2005 14:00

Even dit topic weer opfrissen.

Op de site staat ook de volgende foto:
Afbeelding

Erg grappig: Ik was afgelopen zomer op Texel en kwam deze dame tegen. Zeker geen onaangenaam gezicht. Blijkbaar heeft toen iemand er een foto van gemaakt.

Het punt was wel dat ik zoals een echte man aan het kijken was......terwijl ik reed! Al mijn inzittende konden mij er niet op wijzen dat een vluchtheuvel snel op mij af kwam. Zij hadden het namelijk ook te druk met kijken naar deze dame.

Gellukig kon ik nog net uitwijken!
Suffe Fiets !! :jumping:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Terug naar “Het Forum Café”