do feb 26, 2009 09:28
Er wordt bij de Corvette gebruik gemaakt van bekende techniek: ruggegraatchassis voorzien van seriemechaniek waarover een kunststofhuid wordt geplaatst. Van de Zagato is enkel bekend dat men de Corvette motor gebruikt maar het is niet ondenkbaar dat men ook het ruggegraatchassis overneemt. Dat is voor zowel de aanbieder als de koper een simpeler en goedkoper te realiseren oplossing, die toch plaats biedt aan buitensporigheden zoals totaal andere plaatwerkdelen. Welke kleine kitcar fabrikant kan voor een leuke bedrag een auto aanbieden met een eigen monocoque en
een ingekochte krachtbron van Ferrari? Of dat altijd een beter eindresultaat oplevert? De Corvette is op het moment een van de betere sportwagens.
De tegenstanders hoor je alleen over dat Corvette zich te buiten gaat aan profane oplossingen maar het resultaat is een zeer lichte auto en een van de zuinigste auto's in zijn klasse want het verbruik kan zo laag zijn dankzij de enorme lange overbrengingen waardoor de motor bij normaal gebruik amper hoeft te werken. Een auto waarmee je in IV weg kunt rommelen bij het stoplicht heeft voldoende kracht onderin. Het is juist dankzij het gebruik van serietechniek en ruggegraatchassis dat menig kleine en hoopvolle fabrikant de sprong waagt om een auto in elkaar te knutselen.
Hoe meer van dit soort initiatiefen, des te beter. Er worden op het moment lelijkere Ferrari's, Porsche's gebouwd dan deze Zagato.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.