wo jan 21, 2009 07:59
Afhankelijk van de situatie wel...
Zeker op binnenwegen... ben ook geen fan van de 80 km limiet op 80-km-wegen maar die limiet is er niet voor niets....
Daar gaat het bij Spee ook helemaal niet om.
Het ging om dit stukje:
Is er een verband tussen de gemiddelde snelheid en verkeersveiligheid dan?
En dat verband is er wel degelijk...
Verder is de discussie over of elke vastgestelde limiet idd de juiste is eentje die ik wel eens met Spee wil voeren...
ik las laast een onderzoek dat aantoonde dat harder rijden een positieve invloed had
(ja je leest het goed) Als men harder rijdt let men beter op...
tevens ben ik van mening dat snelheid weinig directe invloeden heeft in de verkeersveiligheid, ik snap best dat je in een woonwijk 30 moet rijden (wat ik ook doe) maar op de snelweg (hij heet niet voor niets snel) vind ik variabele max snelheden de oplossing en dan kan het ruimschoots wat sneller als 120... De techniek van tegenwoordig is toch niet gebaseerd op de techniek van de jaren 80. Daarnaast, maximum snelheid is ingevoerd vanwege de oliecrisis!
Dat het aantal verkeersdoden afneemt, JA LOGISCH, ik sta elke dag in de file en je kan amper meer rijden in Nederland... Deuheu, laat de boel maar vast lopen en dan wordt het veiliger....
Maar goed, iedereen zijn mening... Als we allemaal nou eens wat oplettender zouden rijden, wordt het ook al een stuk veiliger en zijn we wat eerder op ons werk.
33 type 2 16V carbs & Delta EVO
Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S