Ik, bezitter van een Alfa 146 met voorwielaandrijving en een ouderwetse Turbo Diesel met 90 hoestende pony's onder de kap.
Toch voel ik me niet minderwaardig hoor

.
Ondanks dat het een acceleratie van niks heeft kan je het moderner en sneller spul knap lastig maken.
En het heeft voor mij ook wel het voordel dat ik nu maar eens in de week aan de pomp sta in plaats van om de 2 dagen.
Toch heerlijk zo'n flinke actieradius. En ik moet zeggen, lekker cruisen op de snelweg is ideaal te doen hoor met zo'n koppelrijk dieseltje.
Daarnaast durf ik gerust te zeggen dat ik vertrouw op mijn motor, en hoef ik voor het eerst in mijn autocarrierre niet te vrezen voor injectielampjes, of een auto die ik wakker moet houden voor het stoplicht omdat ie anders afslaat.
Tuurlijk, dat hoort allemaal bij karakter, maar als ik op tijd aan de andere kant van het land moet zijn dan ben ik steeds weer erg blij met mijn voorwiel aangedreven tractor.
En die voorwiel aandrijving?, och, dat is ook best leuk hoor.
Goed, donuts draaien en driften zit er niet bij, maar verder kan je ook best hard door de bocht hoor. Onderstuur kan je zien aankomen en daar kan je op anticiperen door iets scherper in te sturen.
Om nog maar niet te spreken over de winter, want ook daar heeft voorwielaandrijving wel een voordeel in doordat je kan sturen met je gaspedaal, zonder gelijk dwars te staan.
Ik wil niemand voor zijn hoofd stoten, maar zeggen dat echte auto's een benzine v6 hebben en achterwiel aandrijving vind ik wel erg kortzichtig.
Stelling 4: een echt leuk scheurijzer heeft voorwielaandrijving, maximaal een 1.6, is korter dan 3.8 meter en weegt onder de 800 kg.
Ik denk nog altijd terug aan mijn laatste Citroën, een kleine GTI van nog geen 800kg en toch std. 100pk. Daar kon je pas mee hoeken