Heeft verder iemand enig idee waarom ik op de Autobahn 31 van het noorden richting Meppen gisteren een

snelheidsmetingportaal

tegenkwam?
Volgens mij geldt er op dat stuk/traject geen limiet dus waarom stond dat gevaarte daar??
Die staan inderdaad op meerdere plekken te pas en te onpas opgesteld. Volgens mij heeft het er mee te maken dat als het bv. zeikt van de lucht dat er dan lagere snelheden gelden (tenminste; terugweg vanuit Oostenrijk enorm veel vertraging opgelopen doordat je ineens een snelheidsbeperking had en nog maar 80 mocht door de harde regenval). Ook is het wel zaak op te letten bij de vele wegwerkzaamheden. De boetes liegen er niet om bij onze oosterburen, dus ik hou me daar altijd netjes aan de geldende beperkingen en verderop maak ik dat dan weer ruimschoots goed
BTW: Ook hier zit er weinig verschil tussen mijn kilometerteller en de berekende snelheid door ome TomTom. In principe is dat wel lekker op plekken waar er om de 100 meter een flitspaal staat (bv. stadsring in Amersfoort), dan zit je niet de hele tijd krampachtig de snelheid in de gaten te houden...

Nog bedankt voor de portaalverklaringen Dinky Boy, Alfa Fever en Jorix!
Ik hoop dat het inderdaad portalen voor vrachtauto's of voor metingen bij regen zijn.
Tomtom gaf wel aan dat het een flitscontrole zou zijn, dus stolde het bloed even in mijn aderen.
Ik dacht even dat het een trajectcontrole zou zijn!
Het was heerlijk rustig dus dat zou een lekkere bekeuring worden!!!
Ik hou me in Dld altijd goed aan de max snelheid, als deze al geldt.
Ik heb daar vroegah gelegerd gezeten en de bekeuringen waren toen ook al niet mals!
Iemand al ervaring met het chiptunen van een 159 1.9?
Het ding is zo geknepen, die lijkt wel even astmatisch als zijn baasje!!
Die minimale tellerafwijking blijft me overigens verbazen!
Vroeger reed je met een 164 2.0 ruim 230 km/uur op de teller, maar dat haalde deze auto toch echt niet in werkelijkheid!
De afwijking was toen gemakkelijk meer dan 10%, dat is nu dus wel even anders!!